Nytt søk

Hvis du ikke er fornøyd med resultatet under kan du prøve et nytt søk

597 søkeresultater for:

21

Notiser og ukens sitat

Økonomiske rammevilkår, politiske føringer og saker om dagligvarehandelen generelt er tema for denne spalten. Hver uke løfter vi noen saker fra mediebildet – som en oversikt over hva som rører seg.

24

DLF Partner Relex Solutions: The future of consumer goods supply chain planning

DLF Partner Relex: Consumer goods companies are facing challenges due to inflation and changing consumer preferences, which are affecting profit margins and driving a shift towards more cost-effective options.
To tackle these challenges, companies are adopting data-driven approaches to supply chain management, focusing on optimization across production, inventory, and distribution.

26

Forbrukerøkonom: Dagligvaremarkedet i endring

Forbrukerøkonom Magne Gundersen i SpareBank 1 er blant de mest profilerte forbrukertalspersonene i landet, bl a gjennom sine 17 år som viktig del av TV-serien «Luksusfellen». Vi har bedt Magne reflektere over sine inntrykk av dagligvarebransjen, og hans første tanke er om og hvordan dagens unge eventuelt vi endre kjøpemønstrene innenfor dagligvareområdet.

27

Notiser og ukens sitat

Økonomiske rammevilkår, politiske føringer og saker om dagligvarehandelen generelt er tema for denne spalten. Hver uke løfter vi noen saker fra mediebildet – som en oversikt over hva som rører seg.

28

Beskytt merkevaregullet!

Merkevareposisjonen er helt sentralt for de fleste virksomheter, og innsikt i regelverket for salg og markedsføring i dagligvarebransjen blir derfor stadig viktigere. Derfor arrangerte DLF kurs i Merkevarejus, i samarbeid med Handelshøyskolen BI.

29

Bærekraftsamarbeid i dagligvarebransjen

– Nå tar hele dagligvarebransjen et viktig, nytt steg i sin samlede bærekraftsatsing, sier Thomas Weihe,  Verdikjededirektør i DLF. – I DLF oppretter vi DLF Bærekraftkomite, som igjen kobles opp mot et nytt samarbeidsutvalg med handelen, BUD – Bærekraftutvalget for norsk dagligvarebransje.

30

Økt satsing på medlemskommunikasjon

– For å gjøre en best mulig jobb for medlemmene, må vi formidle hva DLF faktisk gjør for dem – og hvordan dette er koblet til det store bildet om hva som skjer i dagligvarebransjen. Derfor øker DLF nå satsingen på innholdet i alle medlemskanaler, der trådene samles gjennom en nysatsing på et ukentlig nyhetsbrev, forteller Helge Hasselgård, direktør i DLF.