DLF Merkevarepris
DLF ønsker å trekke frem gode eksempler på hvordan merkevarene har en betydelig rolle og verdi for forbruker og samfunn. Prisen skal tydeliggjøre merkevarens styrke og posisjon i samfunnet og vi ønsker å dele gode løsninger for å inspirere bransjen til å utvikle merkevarens posisjon. Vinneren skal gjennom prisen hedres for det gode arbeid som bygger sterke merkevarer, basert på tillit.
Kriterier
- Hvem kan vinne. Vinneren skal være en merkevare
- Eierskap. Vinneren må eies av eller selges gjennom et DLF-medlem.
- Klar merkevareprofil og kjennskap hos forbruker: Vinneren må ha en sterk merkevarekjennskap hos forbruker. Vinneren skal over tid utmerke seg innenfor en eller flere kriterier overfor forbruker:
- Tydelige verdier
- Engasjement og relevans
- Oppmerksomhet
- Markedsandeler
- Kjennskap over tid. Vinneren av prisen må kunne vise til gode merkevarebyggende tiltak over tid, som har gjort at merkevaren har oppnådd sin posisjon.
- Verdi. Vinneren av prisen må oppfattes som en ledestjerne for kategorien av forbruker og kunde.
Et overordnet kriterium for å vinne denne prisen er at bidraget må ha tilført dokumenterbare resultater for handelen
Tidsperiode
Vinneren kåres blant merkevarer som har levert resultater og hatt en sterk posisjon i markedet i løpet av minst de siste 3 år foregående år.
Kåring
Vinneren kåres av en bredt sammensatt jury. Juryen er den samme som juryen for DLF Innovasjonspris. Årets jury vil bli annonsert på et senere tidspunkt.
Vinneren offentliggjøres på DLF Høstmøte.
Kontaktperson:
Siw Skjervold
Seniorrådgiver kommunikasjon og medlemstjenester
Tlf. 95830570 | siw.skjervold(a)dlf.no