DLF Innovasjonspris
DLF arbeider for å fremme innovasjon, produktutvikling og mangfold som skal styrke forbrukernes valgmuligheter.
Innovasjon kan skje innen mange områder. Gjennom denne prisen ønsker DLF å trekke frem gode eksempler på bredden og kvaliteten i medlemmenes innovasjonsarbeid, og dele gode løsninger for å inspirere bransjen til fortsatt satsing på innovasjon i hele verdikjeden.
DLF Innovasjonspris deles årlig ut til en innovasjon som skaper begeistring, gir større mangfold i markedet og tilfører verdi for forbruker, leverandør og handel.
Kriterier
1. Hvem kan vinne. Vinneren kan være et produkt, en produktgruppe, en produktkategori, et konsept, en lansering eller en kampanje.
2. Eierskap. Vinneren må eies av, selges av eller være gjennomført av et DLF-medlem.
3. Resultat. Vinneren skal ha oppnådd resultater gjennom økt salg, kategorivekst, endret forbruksmønster eller økt verdiskaping. Dette kan også inkludere gevinster innenfor områder som kvalitet, lønnsomhet, driftsfordeler, svinn eller andre elementer som bidrar til en økt verdiskaping.
Tidsperiode
Vinneren kan kåres både på bakgrunn av et langvarig arbeid, en nystartet satsing eller særskilte tiltak i en kortere tidsperiode. Innovasjonen må enten fortsatt pågå / være i markedet, eller ha vært avsluttet tidligst 1. juni foregående år.
Kåring
Vinneren kåres av en bredt sammensatt jury. Juryen er den samme som juryen for DLF Merkevarepris. Årets jury vil bli annonsert på et senere tidspunkt.
Vinneren offentliggjøres på DLF Høstmøte.
Kontaktperson:
Siw Skjervold
Seniorrådgiver kommunikasjon og medlemstjenester
Tlf. 95830570 | mail siw.skjervold(a)dlf.no