


Trade and Distribution Norway AS – nytt medlem i DLF
DLF ønsker Trade and Distribution Norway AS (TDN) velkommen som nytt medlem i foreningen. TDN er en importør og distributør som representerer, markedsfører og selger produkter i det norske markedet mot både dagligvare og storhusholdning/Foodservice. Blant deres produkter finner du ProPud, Åmli, Petters Honning og pasta fra Giovanni Rana.

Fazer Norway AS- nytt medlem i DLF
DLF ønsker Fazer Norway AS velkommen som nytt medlem i foreningen. Fazer selger og distribuerer varer til dagligvarehandelen samt KBS, storhusholdning og andre utsalgssteder av mat og drikke. Blant deres merkevarer finner du Dumble, Tyrkisk Pepper, Kina snacks, Fazermint og Froosh.

Geelmuyden Kiese – ny DLF Partner
Vi ønsker Geelmuyden Kiese AS velkommen som som ny DLF Partner. GK Nordic er et samfunnsbyrå og rådgivningsselskap. De jobber med kunder i bransjer med stor påvirkning på samfunnet og regulatorisk interesse fra myndighetene.

DLF Partner Tjek: Nøkkeltall for tilbudsaviser 2023 – webinar
Start året med et tilbakeblikk på helt ferske nøkkeltall for 2023. Bli med på vårt webinar, tirsdag 9. januar kl. 9:00. Tjek gjennomgår de nyeste tallene basert på innhold publisert i Mattilbud/eTilbudsavis-appen, som har mer enn 700 000 unike brukere i Norge.

DLF Partner Kruse Larsen: Åpenhetsloven – Tid for etterlevelse
Mange bedrifter lovet mye i forrige års redegjørelse etter åpenhetsloven. Regelverk skulle gjennomgås, leverandører skulle bli kikket i kortene og Code of Conducts skulle opprettes. Nå nærmer det seg siste frist for å levere på løftene som ble gitt. Her får du noen tips til tiltak din bedrift kan iverksette.

DLF Partner – et partnerprogram for våre medlemmer
DLF Partner er et partnerprogram for tjenesteleverandører til våre medlemmer. Målet med programmet er at det skal gi økt medlemsnytte. En DLF Partner skal kunne tilby produkter eller tjenester som er relevante for våre medlemmer. Les mer om partnerbedriftene her!

DLF Partner KVALE inviterer til seminar om hvordan beskytte merkevaren mot kjedenes andel av egne merkevarer
Seminar 12. desember: Trenden i norsk dagligvare er klar: Antallet av kjedenes egne merkevarer øker, og utvalget av produkter blir færre på leverandørenes bekostning. Samtidig ser vi gjentatte eksempler på "copy-cats". Hva bør leverandørene gjøre for å beskytte sine sterke merkevarer? Og hvordan skal sterke merkevarer forvaltes ved utviklingen av emballasjedesign?

STAND: Tidsfrister for sortimentsendringer 2025
Grunndataregistrering og Produktpresentasjon: Tidsfrister for sortimentsendringer 2025 er fastsatt og publisert på stand.no. Sortimentsendringer inkluderer inn- og utfasing av varer, både nyheter og kodeendringer/endret listing.

DLF Forum: Aktuelle konkurranserettslige problemstillinger – særlig knyttet til EMV
Arrangementsdato: 30/11/2023
I samarbeid med DLF Partner Arntzen de Besche inviterer vi til DLF Forum. EMV og konkurransesituasjonen i dagligvaremarkedet er et tema som angår mange av våre medlemsbedrifter. Arntzen de Besche vil gå nærmere inn på konkurranserettslige problemstillinger knyttet til EMV.

Vil du lykkes med produktlanseringer?
KURS 15. november: Gode grunndata er en bærebjelke i effektiviseringen av norsk dagligvare, og det er viktig at aktørene i verdikjeden har høy kompetanse om grunndata og dets betydning og bruk i verdikjeden. Tradesolution arrangerer kurs, både på nett og ved fysisk oppmøte. Meld deg på nå!

Lofotprodukt AS – nytt medlem i DLF
DLF ønsker Lofotprodukt AS velkommen som nytt medlem i foreningen. Lofotprodukt AS er en sjømatprodusent som ble etablert i 1994. Deres sjømatprodukter blir laget på hypermoderne fabrikk ved sjøkanten i vakre Lofoten, og solgt i hele landet.
Kontakt oss:
DLF Dagligvareleverandørenes forening,
Grensen 9,
0159 OSLO
Klikk her for kontaktinformasjon til administrasjonen
firmapost(a)dlf.no