DLF satser på bærekraft
DLFs medlemmer møter mange krav og utfordringer, men også nye muligheter på bærekraftområdet. DLF vil utvikle nye tjenester som ivaretar medlemmenes og bransjens behov for samarbeid for et bærekraftig dagligvare- og serveringsmarked. DLF skal være en faglig sterk aktør som kan bistå medlemsbedriftene i å lykkes i sitt bærekraftarbeid. DLF ønsker også å synliggjøre merkevareleverandørenes betydning for et bærekraftig samfunn.
Handl Norway: – Lean og liten er en god modell!
Medlemsintervju: Handl Norway bygger sin virksomhet på fire erfarne kvinner med over 70 års samlet bransjekunnskap. – Det personlige og nære er essensielt for oss, samtidig som vi alltid er tydelige og realistiske, sier administrerende direktør Heidi Bruun Woldsnes. Med et stort engasjement for merkevarer leverer de fullbredde tjenester innen FMCG.
Notiser og sitater – uke 40
Økonomiske rammevilkår, politiske føringer og saker om dagligvarehandelen generelt er tema for denne spalten. Hver uke løfter vi noen saker fra mediebildet - som en oversikt over hva som rører seg.
DLF Partner Tjek: 10 spørsmål du bør stille når du skal forhandle dine avtaler for 2025
DLF Partner Tjek står bak de to norske forbrukerappene Mattilbud og eTilbudsavis. I denne saken har de samlet 10 spørsmål du bør stille når du skal forhandle dine avtaler for 2025.
Innsiktspakke til høstens forhandlinger
Tirsdag 24. september gjennomførte vi årets DLF eForum: Høstens forhandlinger for våre medlemmer og DLF Partnere. Det ble som alltid et meget godt forum med blanding av juridiske innspill og relevante faglige tema, ledet av John Ole Skeide, direktør marked og konkurranse i DLF.
Forslag til ny avfallsforskrift krever mer av produsentene
I det endelige forslaget som nå er på høring, er det flere store endringer som får konsekvenser for alle som setter emballasje på det norske markedet. Den største forskjellen er økt ansvar og en tydeliggjøring av plikten produsentene har til å dekke nødvendige kostnader for separat innsamling, transport og behandling gjennom vederlaget.
Bærekraftmotoren som forenkler og forsterker
Factlines AS er en DLF Partner, og dermed i en eksklusiv gruppe som tilbyr produkter eller tjenester som er relevante for DLFs medlemsbedrifter. - Vi hjelper med å forenkle innsamling, sammenkobling og dokumentasjon av ESG-data, slik at virksomheter kan forbedre sine bærekraftspraksiser og samtidig dekke lovmessige krav, sier Siri Engesæth Chief Sustainability Officer i Factlines AS
Midsona: – Vi er godt posisjonert for fremtiden
I vår serie med medlemsintervju har vi tatt en prat med Jørgen Tresselt, daglig leder i Midsona Norge AS. Midsona er ledende innenfor økologisk mat, helsekost og velværeprodukter. For Midsona er DLF en viktig støttespiller som fremmer saker som er viktige for dem, både politisk og i media.
DLF Kompetanseprogram på BI våren 2025
Arrangementsdato: 01/11/2024
Frist for påmelding 1. november! Hvordan øke bransjens verdiskapning og styrke kategoriarbeidet? Med økende behov for å styrke merkevarens posisjon og øke kompetansen i et stadig mer krevende marked, har DLF i samarbeid med BI utviklet et skreddersydd kompetanseprogram for vår bransje.
DLF eForum: Høstens forhandlinger 2024 – Husk å melde deg på!
Arrangementsdato: 24/09/2024
Årets DLF Forum om høstens forhandlinger blir 24.september kl. 09:00 - 12:00. Det vil som vanlig bli en blanding av juridiske innspill og aktuelle saker, med dyktige og relevante foredragsholdere. Hold av datoen og meld deg på!
DLF Høstmøte 2024 – Programmet er klart!
Arrangementsdato: 17/10/2024
Store hendelser rundt hele kloden får konsekvenser også i vårt hjemlige dagligvare- og serveringsmarked. På DLF Høstmøte 2024 ser vi først på hvordan vårt hjemlige marked ser ut i dag. Så spør vi hva de store geopolitiske hendelsene der ute betyr for oss i våre virksomheter her hjemme
Kontakt oss:
DLF Dagligvareleverandørenes forening,
Grensen 9,
0159 OSLO
Klikk her for kontaktinformasjon til administrasjonen
firmapost(a)dlf.no