– DLF er medlemmene!

Bli kjent med DLF administrasjonen!

Vi presenterer de ansatte i DLF administrasjonen, og turen har kommet til  Siw Skjervold som jobber med medlemskommunikasjon og tjenester.

– Vi representerer alle medlemmene i alt vi gjør, og det er da mange hensyn å ta for å skape en god, felles plattform, sier Siw Skjervold, seniorrådgiver kommunikasjon og medlemstjenester i DLF

Siw Skjervold, opprinnelig fra Ski, har jobbet i DLF siden høsten 2016. Før hun kom til DLF har hun hovedsakelig jobbet med kommunikasjons- og markedsføring av kinofilm – i Nordisk Film.

– Her jobbet jeg med mediekontakt og markedsføring av norske og internasjonale filmer, med mye presseoppfølging og praktisk oppfølging av involverte, som var både skuespillere og de som jobbet bak kamera.

Fra ditt ståsted: Hva gjør DLF viktig?

– DLF arbeider både bredt og smalt – der mye av det vi gjør har et politisk bakteppe. Vi representerer alle medlemmene i alt vi gjør, og det er da mange hensyn å ta for å skape en god, felles plattform. I praksis er vi rådgivere og talerør, og bygger slik rammer rundt fellesskapet. Det er viktig også å minne om at DLFs medlemmer er mangfoldige, både i størrelse og med både norsk og internasjonalt eierskap. Det gir oss kraft i komplekse saker som krever gjennomslag – til beste for alle medlemmer.

Siw Skjervold, seniorrådgiver kommunikasjon og medlemstjenester. Foto: DLF

– Oppsummert er DLF viktige fordi vi setter søkelys på rettferdig konkurranse, på vegne av medlemmene, til det beste for forbrukerne. DLFs kompetanse er satt opp for å gjøre den jobben, gjennom et bredt spekter av aktiviteter.

Hva er dine hovedansvarsområder i DLF?

– Jeg har først og fremst ansvar for medlemskommunikasjon, der vi fyller medlemskanalene med relevante saker for ledelse og fagansvarlige hos medlemmene. Det pågår kontinuerlig mange viktige prosesser i DLF – mot mange interessenter – som det er viktig å formidle til medlemmene. Hovedkanalene er nyhetsbrevet, som kommer hver torsdag – og de nyhetssakene som legges ut på nettsidene.

– I tillegg er jeg, sammen med mine kolleger i DLF, involvert i arbeidet med alle møteplassene vi legger til rette for, som webinarer, forum, nettverk, komitémøter og DLF Høstmøte.

– Jeg synes det er ekstra gøy å jobbe med DLF Utmerkelser og planlegging av DLF Høstmøte. Da skjer det mye på en gang!

Hva har du mest søkelys på resten av 2024?

– Nå er det DLF Høstmøte som er i fokus. Det er årets store begivenhet og møteplass for våre medlemmer og andre inviterte gjester. Vi skal også dele ut DLF Utmerkelser her og den prosessen krever mye. Men det er gøy! Før vi kommer så langt er det DLF eForum: Høstens forhandlinger 24. september. Det er et veldig viktig og populært eForum for våre medlemmer.

Sett fra ditt ståsted, har du noen oppfordringer til medlemmene?

– Først og fremst ønsker jeg at alle medlemmene benytter seg av DLFs ulike tilbud. Det er fremdeles medlemmer som vi hører lite fra. Min oppfordring til både små og store er da: Ta kontakt, spør oss om råd, støtte og hjelp. Lese nettsidene og nyhetsbrevet – og bruk møteplassene. Vi har tilbud til ansatte i medlemsbedriftene og ikke bare for ledere. Som bl.a. nettverk og forskjellige webinar. Jeg anbefaler flere å melde seg på nyhetsbrevet for medlemmer for å få informasjon om hva DLF har av tilbud og saker rett i innboksen sin. Husk at nettverksgruppene våre er åpne for alle!

– I tillegg er jeg sikker på at mange av medlemmene sitter på merkevarer, innovasjoner og bærekraftprosjekter som burde nomineres til de tre DLF-utmerkelsene som skal deles ut på DLF Høstmøte 17.oktober. Fristen for å nominer er 16. august, og informasjon finner de her på våre nettsider, ellers er det bare å ta kontakt med meg hvis de har spørsmål.

– I denne sammenheng vil jeg samtidig minne om den fjerde Utmerkelsen, en nyvinning i 2024, nemlig Årets Verdiskaper, som er et samarbeid med NielsenIQ. Den er basert på «tallenes tale» men skal også utnevnes av en jury.


Intervju med DLF administrasjonen:

Helge Hasselgård, Adm.direktør

Thomas Weihe, Verdikjededirektør.

John Ole Skeide, Markedsdirektør 

Mette Hanekamhaug, Kommunikasjonsdirektør