STAND: Tidsfrister for sortimentsendringer 2025
Grunndataregistrering og Produktpresentasjon: Tidsfrister for sortimentsendringer 2025 er fastsatt og publisert på stand.no. Sortimentsendringer inkluderer inn- og utfasing av varer, både nyheter og kodeendringer/endret listing.
DLF Partner – et partnerprogram for våre medlemmer
DLF Partner er et partnerprogram for tjenesteleverandører til våre medlemmer. Målet med programmet er at det skal gi økt medlemsnytte. En DLF Partner skal kunne tilby produkter eller tjenester som er relevante for våre medlemmer. Les mer om partnerbedriftene her!
DLF Forum: Aktuelle konkurranserettslige problemstillinger – særlig knyttet til EMV
Arrangementsdato: 30/11/2023
I samarbeid med DLF Partner Arntzen de Besche inviterer vi til DLF Forum. EMV og konkurransesituasjonen i dagligvaremarkedet er et tema som angår mange av våre medlemsbedrifter. Arntzen de Besche vil gå nærmere inn på konkurranserettslige problemstillinger knyttet til EMV.
Lofotprodukt AS – nytt medlem i DLF
DLF ønsker Lofotprodukt AS velkommen som nytt medlem i foreningen. Lofotprodukt AS er en sjømatprodusent som ble etablert i 1994. Deres sjømatprodukter blir laget på hypermoderne fabrikk ved sjøkanten i vakre Lofoten, og solgt i hele landet.
DLF Partner Tjek: Kjempevekst i digital lesing av tilbudsaviser i Norge
Det er flere årsaker til den økende bruken av appene appene Mattilbud og eTilbudsavis i Norge. Dels er det miljøvennlig, men flere har også oppdaget hvor enkelt det er. Du har alltid siste tilbudsavis i hånden – selv når du er ute og handle. Du kan søke etter tilbud og lage handlelister. De mest søkte produktene i appen så langt i år er kjøttdeig, ost, brus, kaffe og pizza.
Webinar: Nye 2D koder – spennende muligheter innen bærekraft og forbrukerkommunikasjon
Arrangementsdato: 02/11/2023
I samarbeid med GS1 Norway inviterer vi til webinar 2.november. Her får du høre om NorgesGruppens erfaringen ved innføring av 2D-koder så langt, og videre planer. GS1 forteller om hvilke muligheter de nye kodene gir merkeleverandørene, med fokus på bedre forbrukerkommunikasjon og bærekraft.
DLF reagerer på rapport om EMV og vertikale bindinger
På oppdrag fra regjeringen har Samfunnsøkonomisk Analyse laget en rapport om EMV og vertikale bindinger. DLF er glad for at regjeringen tar problemet med veksten i EMV på alvor, men reagerer på at analysen ikke tar tilstrekkelig utgangspunkt i de reelle forholdene i dagligvarebransjen.
Kurs: Sensorikk og Pakningsdesign
Arrangementsdato: 13/11/2023
TODAGERS KURS: Pakningsdesign er et helt sentralt verktøy i arbeidet med å skape prøving, gjenkjøp og lojalitet hos forbruker. Konkurransen om forbruker er hard, og hva er det man kan gjøre for å sørge for at akkurat ditt produkt står ut i hylla og blir valgt av forbruker?
Her er vinnerne av DLF Utmerkelser 2023!
DLF Merkevarepris gikk til Brynild AS for Den Lille Nøttefabrikken. Onna Greens AS fikk hele to priser; DLF Innovasjonspris for Naturlig spiseklar salat og DLF Bærekraftspris for Smartere Verdikjede. Vi gratulerer årets vinnerne og finalister!
DLF Høstmøte 2023 med budskap om viktigheten av merker som skaper verdi
Viktigheten av «merker som skaper verdier» var hovedbudskapet til Helge Hasselgård da han åpnet DLF Høstmøte torsdag 19.oktober. Felles verdiskapning i verdikjeden, merkevarebygging og hvordan man kan skape verdi for forbrukerne var tema gjennom dagen.
DLF og Tradesolution Webinar: BRIDGE – Leverandørens beste venn?
Arrangementsdato: 31/10/2023
DLF og Tradesolution invitere til webinar om BRIDGE. Løsningen skal bidra til mer effektiv samhandling mellom kunde og leverandør i vareforsyningsprosessene. I mars presenterte vi foreløpige planer for løsningen. Denne gang vil vi lansere helt nye verktøy utviklet spesielt for leverandørene.
Kontakt oss:
DLF Dagligvareleverandørenes forening,
Grensen 9,
0159 OSLO
Klikk her for kontaktinformasjon til administrasjonen
firmapost(a)dlf.no