Kurs: Sensorikk og Pakningsdesign
Pakningsdesign er et helt sentralt verktøy i arbeidet med å skape prøving, gjenkjøp og lojalitet hos forbruker. Konkurransen om forbruker er hard, og hva er det man kan gjøre for å sørge for at akkurat ditt produkt står ut i hylla og blir valgt av forbruker? Nyere innsikt i forbrukeratferd har gitt oss større muligheter til å forstå hvordan emballasje og pakningsdesign kan påvirke beslutningsprosessen.
Fordypningsmodulen vil gi deltagerne en bedre forståelse for hvordan dette kan benyttes i utvikling av nye produkter – og i forbedring av eksisterende produktportefølje.
Påmelding i skjema under.
Målsetting med kurset
- Gi deltagerne dyp innsikt i multisensorisk design og hvordan dette påvirker forbrukerens beslutningsprosess
- Etablere et rammeverk for utvikling av emballasje og design
- Koble emballasjens rolle til forbrukerens beslutningsprosess
- Gjennomføre workshop hvor deltagerne selv skal utvikle emballasje og design med multisensoriske effekter
Tid/sted
Kurset går over to dager, 13. og 14. november 2023
Kl. 09:00 – 17:00
Handelshøyskolen BI, Nydalsveien 37, Oslo
Målgruppe
Kurset er åpen for alle ansatte i DLFs medlemsbedrifter. Det er ikke krav til tidligere deltakelse på DLF Kompetanseprogram på BI.
Kurset er spesielt relevant for de som jobber med marketing, trade / customer marketing, FoU, innkjøp og salg.
Pris
8.000,- pr. deltager.
Fortløpende påmelding til kursstart så lenge det er ledige plasser.
Påmeldingen er bindende.
Spørsmål om kurset
John Ole Skeide, Markedsdirektør i DLF | [email protected] | mobil 920 34 567
Kursholder
Carlos Velasco (Ph.D.), førsteamunensis BI