Kurs: Sensorikk og Pakningsdesign

Pakningsdesign er et helt sentralt verktøy i arbeidet med å skape prøving, gjenkjøp og lojalitet hos forbruker. Konkurransen om forbruker er hard, og hva er det man kan gjøre for å sørge for at akkurat ditt produkt står ut i hylla og blir valgt av forbruker? Nyere innsikt i forbrukeratferd har gitt oss større muligheter til å forstå hvordan emballasje og pakningsdesign kan påvirke beslutningsprosessen.

Fordypningsmodulen vil gi deltagerne en bedre forståelse for hvordan dette kan benyttes i utvikling av nye produkter – og i forbedring av eksisterende produktportefølje.

Påmelding i skjema under.

Målsetting med kurset

  1. Gi deltagerne dyp innsikt i multisensorisk design og hvordan dette påvirker forbrukerens beslutningsprosess
  2. Etablere et rammeverk for utvikling av emballasje og design
  3. Koble emballasjens rolle til forbrukerens beslutningsprosess
  4. Gjennomføre workshop hvor deltagerne selv skal utvikle emballasje og design med multisensoriske effekter

Tid/sted

Kurset går over to dager, 13. og 14. november 2023

Kl. 09:00 – 17:00

Handelshøyskolen BI, Nydalsveien 37, Oslo


Målgruppe

Kurset er åpen for alle ansatte i DLFs medlemsbedrifter. Det er ikke krav til tidligere deltakelse på DLF Kompetanseprogram på BI.

Kurset er spesielt relevant for de som jobber med marketing, trade / customer marketing, FoU, innkjøp og salg.


Pris

8.000,- pr. deltager.

Fortløpende påmelding til kursstart så lenge det er ledige plasser.
Påmeldingen er bindende.


Spørsmål om kurset

John Ole Skeide, Markedsdirektør i DLF | [email protected] | mobil 920 34 567


Kursholder

Carlos Velasco (Ph.D.), førsteamunensis BI


 

Påmelding

Konkurranserettslige forholdsregler

Deltakere i DLFs møter og aktiviteter skal ikke innlate seg på drøftelser, handlinger eller opptreden som kan krenke konkurranselovgivningen. Deltakerne skal ikke drøfte eller utveksle konfidensiell eller konkurransesensitiv informasjon, herunder ikke-offentlig informasjon om priser, rabatter, markedsstrategier, salgs- eller leveringsvilkår, mv. Dette gjelder både for formelle DLF-møter, men også ved uformelle samtaler eller drøftelser før, under eller etter møter i DLF-regi. Se for øvrig Retningslinjer for DLFs møter