Bransjens matsvinn har blitt redusert
Samarbeid og frivillige avtaler fører til gode resultater. Det totale matsvinnet i matbransjen ble redusert med 17 % målt i kg per innbygger fra 2010 til 2015, og trenden fortsetter. Fra 2015 til 2016 er reduksjonen på ytterligere 4 %. Dersom denne utviklingen fortsetter, vil delmålet om 15 % total reduksjon av matsvinn innen 2020 være godt innenfor rekkevidde.
Tradesolution AS kjøper Andhøy Data AS
Oppkjøpet av Andhøy Data styrker Tradesolutions kompetanse og kapasitet innenfor utvikling og leveranse av løsninger for innsiktsbasert salgsstyring, rettet mot dagligvarebransjen.
Viktige DLF datoer i 2018
Sett av i kalenderen allerede nå: Onsdag 18. april kl. 16:00 Generalforsamling i DLF og DLS på Hotel Continental. Mer informasjon om programmet kommer. Årets store møteplass, DLF Høstmøte, torsdag 18. oktober kl. 10:00 på Quality Hotel Tønsberg.
British Brands Group: The Brands Lectures
British Brands Group er en medlemsorganisasjon for merkevarer i Storbritannia og lanserer forskjellige foredrag om merkevarer. Nå har de sluppet nytt foredrag i serien The Brands Lectures med tittelen "Are brands a form of corportate bullsh*it?"
To av fem i Akershus er emballasjeskeptikere
I en fersk YouGov-måling svarer 42 prosent av respondentene i Akershus og Oslo at de har ganske eller svært lav tillit til at norske produkter emballeres på en mest mulig effektiv og hensiktsmessig måte. På landsbasis oppgir 45 prosent at de er skeptiske.
Ny EPD-base – et kvantesprang!
Tradesolution AS lansere ny EPD-base 9. april 2018. Med det nye systemet legges alt til rette for at arbeidet knyttet til lanseringer og registrering av produktinformasjon blir enklere og raskere, samtidig dekkes morgendagens krav til innhold og effektiv datadeling. Les mer!
Ny EPD-base lanseres 9. april- informasjonsmøter
I forkant av lansering av ny EPD-base holder Tradesolution AS informasjonmøter hvor de presenterer bakgrunnen for den nye databasen, samt fokus på hva som er annerledes i ny versjon. Det nye systemet blir enklere, mer effektivt og relevant. Les mer og meld deg på informasjonmøte.
Optimeringsprisen til forskningsprosjektet REforReM
Optimeringsprisen 2017 gikk til forskningsprosjektet REforReM - Riktig Emballering for Redusert Matsvinn. Prosjektets overordnede ide er å bidra til redusert matsvinn gjennom å utvikle og utnytte emballeringsteknologi og pakketekniske løsninger som er tilpasset forbrukernes adferd og behov ut fra et svinnreduserende ståsted.
Sov godt med Grønt Punkt Norge
I høst har Grønt Punkt Norge en større kampanje gående med formål å formidle kunnskap om organisasjonen som i over 20 år har jobbet med ett stort mål. De har fått med seg 12 næringslivstopper til kampanjen “Sov godt med grønn samvittighet”. Blant disse finner vi DLF medlemsbedrifter og ikke minst noen styremedlemmer. Les mer om kampanjen og se video.
Salmon Brands AS / SALMA nytt medlem i DLF
DLF ønsker Salmon Brands AS/ SALMA velkommen som medlem i foreningen.
Vinnere av DLF Utmerkelser 2017
Gratulerer til årets vinnere av DLF Utmerkelser! DLF Samfunnsansvarspris gikk til Santa Maria Norge AS for The Perfect Mix of Taste and Future, DLF Innovasjonspris ble tildelt Multibev AS for Njie Propud Proteinpudding og DLF Merkevarepris ble tildelt Orkla Home & Personal Care Norge for Dr Greve.
Kontakt oss:
DLF Dagligvareleverandørenes forening,
Grensen 9,
0159 OSLO
Klikk her for kontaktinformasjon til administrasjonen
firmapost(a)dlf.no