Grønt Punkt Norge har lansert Plastløftet

Plastløftet

Grønt Punkt Norge AS lanserte Plastløftet 15. januar på et frokostseminar i Oslo. Et løfte som skal bidra til en mer sirkulær plastøkonomi. Plastløftet skal hjelpe norske bedrifter til å nå EU sine nye mål for 2025/2030.

Blant flere innlegg på dagens lansering presenterte DLF medlemsbedriftene Ringnes AS, Unilver og Orkla Home & Personal Care caser til inspirasjon på hvordan de jobber med å redusere bruk av plast og gjenbruk av plast.

Se livestreamingen fra frokostmøtet på Grønt Punkt sine Facebook sider.

Bli med på Plastløftet

Ved å lansere Plastløftet håper Grønt Punkt Norge at norske bedrifter vil forplikte seg til å sette mål for hvordan de skal bruke plast i fremtiden.

Hensikten med lanseringen er å få flere bedrifter til å aktivt jobbe for en mer miljøvennlig bruk av emballasje og bidra til en mer sirkulær plastøkonomi, ved å sette seg konkrete mål innenfor tre områder:

  1. Øke bruken av resirkulert plast
  2. Redusere unødvendig bruk av plast
  3. Designe for gjenvinning.

Bedrifter som tar Plastløftet forplikter seg til å øke bruken av resirkulert plast i egen emballasje, delta på tre årlige Plastløftet-samlinger og forebygge plastavfall.

Les mer om Plastløftet her

Plastløftet er et initiativ fra Grønt Punkt Norge AS for å motivere bedrifter til å øke bruken av resirkulert plast, redusere unødvendig bruk av plast og designe for gjenvinning.

Tidligere DLF saker:

Invitasjon til Plastløftet frokostseminar 15. januar 2019.

 

Grønt Punkt Norge AS hjemmeside