Aktuelt

Næringsministeren inviterer til dagligvareseminar 15. desember

Næringsminister Jan Christian Vestre inviterer til åpent dagligvareseminar i Oslo, fredag 15. desember. Seminaret samler viktige aktører i bransjen, og skal ta for seg på hvordan regjeringen følger opp 10- punktsplanen for bedre utvalg og lavere priser i dagligvarebutikkene. DLFs adm.direktør Helge Hasselgård er invitert til å holde et innlegg.
08/12/2023/av DLF administrasjonen

Trade and Distribution Norway AS – nytt medlem i DLF

DLF ønsker Trade and Distribution Norway AS (TDN) velkommen som nytt medlem i foreningen. TDN er en importør og distributør som representerer, markedsfører og selger produkter i det norske markedet mot både dagligvare og storhusholdning/Foodservice. Blant deres produkter finner du ProPud, Åmli, Petters Honning og pasta fra Giovanni Rana.
06/12/2023/av DLF administrasjonen

Fazer Norway AS- nytt medlem i DLF

DLF ønsker Fazer Norway AS velkommen som nytt medlem i foreningen. Fazer selger og distribuerer varer til dagligvarehandelen samt KBS, storhusholdning og andre utsalgssteder av mat og drikke. Blant deres merkevarer finner du Dumble, Tyrkisk Pepper, Kina snacks, Fazermint og Froosh.
04/12/2023/av DLF administrasjonen

Kruse Larsen – ny DLF Partner

Vi ønsker Kruse Larsen velkommen som som ny DLF Partner. Kruse Larsen er et kommunikasjonsbyrå som leverer strategisk rådgivning basert på ærlighet, innsikt og erfaring
29/11/2023/av DLF administrasjonen

DLF Partner Kruse Larsen: Åpenhetsloven – Tid for etterlevelse

Mange bedrifter lovet mye i forrige års redegjørelse etter åpenhetsloven. Regelverk skulle gjennomgås, leverandører skulle bli kikket i kortene og Code of Conducts skulle opprettes. Nå nærmer det seg siste frist for å levere på løftene som ble gitt. Her får du noen tips til tiltak din bedrift kan iverksette.
29/11/2023/av DLF administrasjonen

DLF Partner KVALE inviterer til seminar om hvordan beskytte merkevaren mot kjedenes andel av egne merkevarer

Seminar 12. desember: Trenden i norsk dagligvare er klar: Antallet av kjedenes egne merkevarer øker, og utvalget av produkter blir færre på leverandørenes bekostning. Samtidig ser vi gjentatte eksempler på "copy-cats". Hva bør leverandørene gjøre for å beskytte sine sterke merkevarer? Og hvordan skal sterke merkevarer forvaltes ved utviklingen av emballasjedesign?
24/11/2023/av DLF administrasjonen
STAND

STAND: Tidsfrister for sortimentsendringer 2025

Grunndataregistrering og Produktpresentasjon: Tidsfrister for sortimentsendringer 2025 er fastsatt og publisert på stand.no. Sortimentsendringer inkluderer inn- og utfasing av varer, både nyheter og kodeendringer/endret listing.
23/11/2023/av DLF administrasjonen

DLF Partner – et partnerprogram for våre medlemmer

DLF Partner er et partnerprogram for tjenesteleverandører til våre medlemmer. Målet med programmet er at det skal gi økt medlemsnytte.  En DLF Partner skal kunne tilby produkter eller tjenester som er relevante for våre medlemmer. Les mer om partnerbedriftene her!
20/11/2023/av DLF administrasjonen

DLF Forum: Aktuelle konkurranserettslige problemstillinger – særlig knyttet til EMV

I samarbeid med DLF Partner Arntzen de Besche  inviterer vi til DLF Forum. EMV og konkurransesituasjonen i dagligvaremarkedet er et tema som angår mange av våre medlemsbedrifter. Arntzen de Besche vil gå nærmere inn på konkurranserettslige problemstillinger knyttet til EMV.
03/11/2023/av DLF administrasjonen

Lofotprodukt AS – nytt medlem i DLF

DLF ønsker Lofotprodukt AS velkommen som nytt medlem i foreningen. Lofotprodukt AS er en sjømatprodusent som ble etablert i 1994. Deres sjømatprodukter blir laget på hypermoderne fabrikk ved sjøkanten i vakre Lofoten, og solgt i hele landet.
01/11/2023/av DLF administrasjonen

DLF Partner Tjek: Kjempevekst i digital lesing av tilbudsaviser i Norge

Det er flere årsaker til den økende bruken av appene appene Mattilbud og eTilbudsavis i Norge. Dels er det miljøvennlig, men flere har også oppdaget hvor enkelt det er. Du har alltid siste tilbudsavis i hånden – selv når du er ute og handle. Du kan søke etter tilbud og lage handlelister. De mest søkte produktene i appen så langt i år er kjøttdeig, ost, brus, kaffe og pizza.
26/10/2023/av DLF administrasjonen

Webinar: Nye 2D koder – spennende muligheter innen bærekraft og forbrukerkommunikasjon

I samarbeid med GS1 Norway inviterer vi til webinar 2.november. Her får du høre om NorgesGruppens erfaringen ved innføring av 2D-koder så langt, og videre planer. GS1 forteller om hvilke muligheter de nye kodene gir merkeleverandørene, med fokus på bedre forbrukerkommunikasjon og bærekraft.
24/10/2023/av DLF administrasjonen

Innlogging for medlemmer

Egen innlogging for DLF medlemmer lanseres i 2018. Mer informasjon kommer.

Motta DLF Nyhetsbrev