Nytt søk

Hvis du ikke er fornøyd med resultatet under kan du prøve et nytt søk

432 søkeresultater for:

351

 Best før, ofte god etter

 «Best før, ofte god etter» – Store deler av matbransjen har samlet seg om felles ordlyd for supplerende merking som et tiltakt for å redusere matsvinn. Bakgrunn for dette er at forbrukerne står for over 60 prosent av matsvinnet i Norge. Denne ekstra merkingen gjelder kun for «best før»-merkede matvarer.

353

Bransjens matsvinn har blitt redusert

Samarbeid og frivillige avtaler fører til gode resultater. Det totale matsvinnet i matbransjen ble redusert med 17 % målt i kg per innbygger fra 2010 til 2015, og trenden fortsetter. Fra 2015 til 2016 er reduksjonen på ytterligere 4 %. Dersom denne utviklingen fortsetter, vil delmålet om 15 % total reduksjon av matsvinn innen 2020 være godt innenfor rekkevidde.

354

Viktige DLF datoer i 2018

Sett av i kalenderen allerede nå: Onsdag 18. april kl. 16:00 Generalforsamling i DLF og DLS på Hotel Continental. Mer informasjon om programmet kommer. Årets store møteplass, DLF Høstmøte, torsdag 18. oktober kl. 10:00 på Quality Hotel Tønsberg.

357

Ny EPD-base – et kvantesprang!

Tradesolution AS lansere ny EPD-base 9. april 2018. Med det nye systemet legges alt til rette for at arbeidet knyttet til lanseringer og registrering av produktinformasjon blir enklere og raskere, samtidig dekkes morgendagens krav til innhold og effektiv datadeling. Les mer!

358

Ny EPD-base lanseres 9. april- informasjonsmøter

I forkant av lansering av ny EPD-base holder Tradesolution AS informasjonmøter hvor de presenterer bakgrunnen for den nye databasen, samt fokus på hva som er annerledes i ny versjon. Det nye systemet blir enklere, mer effektivt og relevant. Les mer og meld deg på informasjonmøte.

359

Optimeringsprisen til forskningsprosjektet REforReM

Optimeringsprisen 2017 gikk til forskningsprosjektet REforReM – Riktig Emballering for Redusert Matsvinn. Prosjektets overordnede ide er å bidra til redusert matsvinn gjennom å utvikle og utnytte emballeringsteknologi og pakketekniske løsninger som er tilpasset forbrukernes adferd og behov ut fra et svinnreduserende ståsted.

360

Sov godt med Grønt Punkt Norge

I høst har Grønt Punkt Norge en større kampanje gående med formål å formidle kunnskap om organisasjonen som i over 20 år har jobbet med ett stort mål. De har fått med seg 12 næringslivstopper til kampanjen “Sov godt med grønn samvittighet”. Blant disse finner vi DLF medlemsbedrifter og ikke minst noen styremedlemmer. Les mer om kampanjen og se video.