DLF Partner Tjek: Meny og Bunnpris forklarer hvorfor de bruker relative priser
Relevante lenker
Meny og Bunnpris forklarer hvorfor de bruker relative priser
I uke 22 publiserte Dagligvarehandelen en større artikkel med overskriften «sterk økning i bruken av relative priser». Saken er basert på en analyse gjort av Tjek, som står bak appene Mattilbud og eTilbudsavis i Norge. Dagligvarehandelen har spurt Bunnpris og Meny om hvorfor de i økende grad bruker relative priser.
- Meny sier at de med 3 for 2 får vist frem bredden av sine utvalg. Kundene får mulighet til å velge mellom flere varer i en serie, og får dermed bedre priser.
- Bunnpris sier deres kunder verdsetter denne typen tilbud, og det utgjør en fast del av tilbudsmekanismene som benyttes – på samme måte som for eksempel kronemarkedet, hvor det er fokus på lave enhetspriser.
Totalt sett har andelen av kampanjer med relative priser økt med 35 % på ett år, hvor man ser at kategorien kaffe og te topper listen.
Med tillatelse fra Dagligvarehandelen / Tjek kan artikkelen lastes ned her.
Ta kontakt med Tjek v/Claus Nykjær fra for å få oversikt over dine kategorier.