Nytt søk

Hvis du ikke er fornøyd med resultatet under kan du prøve et nytt søk

181 søkeresultater for:

111

Emballasjeoptimering og avfallsreduksjon

Har din bedrift gode eksempler med avfallsforebygging og emballasjeoptimering? Hvert år innrapporteres eksempler til myndighetene. På vegne av produsentene lager Emballasjeforeningen og Grønt Punkt Norge en årlig rapport til Miljødirektoratet basert på eksempler fra bransjen.

114

Nye verktøy i lanseringsprosessen

STAND Sortiment beskriver prosessen for lansering av nyheter og sortimentsendringer i dagligvarebransjen. Formålet med standarden er å bidra til å opprettholde varetrykk hos detaljist, unngå utsolgt-situasjoner i verdikjeden samt redusere kostnader, retur og ukurans.

115

Bronse til sovende toppledere

«Sov godt med grønn samvittighet» kampanjen til Grønt Punkt Norge AS vant bronse i kategorien Årets Mediekanal under utdelingen av Mediaforums Mediepris 2018 fredag 26. oktober. Flere toppledere i DLFs medlemsbedrifter stilte opp for kampanjen.

116

Vinnere av DLF Utmerkelser 2018

Gratulerer til årets vinnere av DLF Utmerkelser! DLF Samfunnsansvarspris gikk til Pierre Robert Group, DLF Innovasjonspris ble tildelt Fjordland AS for «Litt Mat Smoothie Bowl» og DLF Merkevarepris ble tildelt Mondelez Norge AS for «Kvikk Lunsj: fra påsketradisjon til helårs tursjokolade»

119

Workshop og kurs hos IEH høsten 2018

Initiativ for etisk handel (IEH) har i høst flere workshop og kurs som kan være aktuelle for DLFs medlemsbedrifter. IEH har som formål å fremme ansvarlige leverandørkjeder slik at internasjonal handel bidrar til å ivareta menneske- og arbeidstakerrettigheter, bærekraftig utvikling og forsvarlig miljøhåndtering.