Nytt søk
Hvis du ikke er fornøyd med resultatet under kan du prøve et nytt søk
581 søkeresultater for:
Medlemskap
Medlemsbedrifter
Våre 105 medlemsbedrifter leverer merkevarer til norske dagligvarebutikker, kiosker, bensinstasjoner storkjøkken og serveringssteder i Norge.
Hva vi gjør
Om DLF
DLF er en interesseorganisasjon for merkevareleverandører til dagligvare- og serveringsmarkedet. Vi arbeider for et dynamisk marked med sunn og rettferdig konkurranse for merkevarer, til beste for forbrukeren.
DLF Høstmøte – Bygge bransjebroer
DLF Høstmøte står for tur – torsdag 15. oktober. Hver aktør er en viktig del av den samme verdikjeden. I år skal vi rette blikket mot hvordan bransjen kan skape verdier sammen. Innledere skal sette fokus på vår felles bransjefremtid. Her kan du lese litt mer om dem: Sven Mollekleiv: Samarbeid og kommunikasjon under […]
Atle Vidar Nagel-Johansen ny styreleder i DLF
Atle Vidar Nagel-Johansen, konserndirektør og leder for Orkla Foods, er i dag valgt til ny styreleder i DLF.
Haster med lov om god handelsskikk
Haster med lov om god handelsskikk På lik linje med DLF mener NHO at det er på tide å gjennomføre den foreslåtte lov om god handelsskikk i dagligvarebransjen (Dagligvareloven). – Konsentrasjon i dagligvaremarkedet er en stadig økende utfordring både for forbrukerne og for leverandørene til dagligvarekjedene. Konsentrasjonen har økt det siste året ved at ICA avvikles […]
NorgesGruppen inn på bensinstasjonsmarkedet
NorgesGruppen inn på bensinstasjonsmarkedet NorgesGruppen (NG) meldte om allianseavtale med Esso Norge AS og kjøp av Tiger AS i brev av 17. juni til Konkurransetilsynet (KT). Som et resultat av dette sendte DLF gjennom advokatselskapet Kvale brev til Konkurransetilsynet hvor man peker på mulige virkninger av slik foretakssammenslutning både på detaljistleddet, grossistleddet og innkjøpsleddet. […]
Stand 011 – effektive sortimentsendringer
Stand011 – effektive sortimentsendringer Dagligvarebransjen går sammen om nye tiltak for å sikre mer effektive sortimentsendringer, bedre servicegrad og fulle butikkhyller. «STAND011 Effektive lanseringer» utvides til å gjelde alle sortimentsendringer fra februar 2016. Standarden utgjør et felles avtalt rammeverk som skal bidra til å opprettholde varetrykk i butikk, unngå utsolgtsituasjoner i verdikjeden samt redusere kostnader, […]