Nytt søk

Hvis du ikke er fornøyd med resultatet under kan du prøve et nytt søk

581 søkeresultater for:

563

Medlemsbedrifter

Våre 105 medlemsbedrifter leverer merkevarer til norske dagligvarebutikker, kiosker, bensinstasjoner storkjøkken og serveringssteder i Norge.

565

Om DLF

DLF er en interesseorganisasjon for merkevareleverandører til dagligvare- og serveringsmarkedet. Vi arbeider for et dynamisk marked med sunn og rettferdig konkurranse for merkevarer, til beste for forbrukeren.

566

DLF Høstmøte – Bygge bransjebroer

DLF Høstmøte står for tur – torsdag 15. oktober. Hver aktør er en viktig del av den samme verdikjeden. I år skal vi rette blikket mot hvordan bransjen kan skape verdier sammen. Innledere skal sette fokus på vår felles bransjefremtid. Her kan du lese litt mer om dem:   Sven Mollekleiv: Samarbeid og kommunikasjon under […]

568

Haster med lov om god handelsskikk

Haster med lov om god handelsskikk På lik linje med DLF mener NHO at det er på tide å gjennomføre den foreslåtte lov om god handelsskikk i dagligvarebransjen (Dagligvareloven). – Konsentrasjon i dagligvaremarkedet er en stadig økende utfordring både for forbrukerne og for leverandørene til dagligvarekjedene. Konsentrasjonen har økt det siste året ved at ICA avvikles […]

569

NorgesGruppen inn på bensinstasjonsmarkedet

NorgesGruppen inn på bensinstasjonsmarkedet NorgesGruppen (NG) meldte om allianseavtale med Esso Norge AS og kjøp av Tiger AS i brev av 17. juni til Konkurransetilsynet (KT).   Som et resultat av dette sendte DLF gjennom advokatselskapet Kvale brev til Konkurransetilsynet hvor man peker på mulige virkninger av slik foretakssammenslutning både på detaljistleddet, grossistleddet og innkjøpsleddet. […]

570

Stand 011 – effektive sortimentsendringer

Stand011 – effektive sortimentsendringer Dagligvarebransjen går sammen om nye tiltak for å sikre mer effektive sortimentsendringer, bedre servicegrad og fulle butikkhyller. «STAND011 Effektive lanseringer» utvides til å gjelde alle sortimentsendringer fra februar 2016. Standarden utgjør et felles avtalt rammeverk som skal bidra til å opprettholde varetrykk i butikk, unngå utsolgtsituasjoner i verdikjeden samt redusere kostnader, […]