Hansa Borg Bryggerier mottar DLF Innovasjonspris 2020

 

Da har endelig Hansa Borg Bryggerier også fått sin velfortjente DLF Innovasjonspris 2020.

Onsdag 13. januar overrakte DLFs Markedsdirektør John Ole Skeide prisen for «Hansa Mango IPA» til Niklas Minken, Kommersiell direktør i Hansa Borg og Stina Kildedal-Johannessen, Leder kommunikasjon & bærekraft i Hansa Borg. Overrekkelsen ble gjort i forbindelse med Hansa Borgs digitale kick-off for 2021.

På grunn av årets spesielle omstendigheter fikk vi dessverre ikke til en overrekkelse av priser slik vi tidligere har gjort det, i Tønsberg under en festmiddag med bransjekolleger i salen. Men, vi sørger likevel for å få gitt de velfortjente prisene til vinnerne uansett. Vi tar hensyn til smittevernregler. Vinnere av DLF Utmerkelser 2020 ble kåret under  DLF eHøstmøte 15. oktober.

 

Stina Kildedal-Johannessen og Niklas Minken fra Hansa Borg Bryggerier og John Ole Skeide, DLF. Foto: DLF

 

Niklas Minken, Hansa Borg Bryggerier. Foto: DLF

– Vi setter arbeidet med innovasjon og produktutvikling høyt i Hansa Borg Bryggerier. Hansa Mango IPA har vært en vekstkatalysator og inspirasjonskilde for innovasjon i kategorien smaksatt øl og har bidratt til å styrke Hansa sin posisjon som Norges sterkeste ølmerke, sier kommersiell direktør i Hansa Borg, Niklas Minken. Å vinne denne prisen motiverer oss til å jobbe enda hardere med dette i årene som kommer!

– Vi vil gjerne også benytte anledningen til å takke DLF for innovasjonsprisen. Prisen har skapt stolthet i organisasjonen og motiverer oss til videre innovasjonsarbeid. Det er ganske unikt å motta innovasjonspris og få så mye oppmerksomhet som vi får på Hansa Mango IPA, når vi ikke har mulighet til å markedsføre våre produkter. Det er veldig hyggelig å bli lagt merke til i et marked med så mange aktører og konkurrenter, avslutter Niklas.

Juryens begrunnelse

Årets vinner av DLF Innovasjonspris har demonstrert en tydelig verdiskapning både for handelen og forbruker. Med sitt produkt har de skapt begeistring gjennom en ny trend og en utvidet målgruppe, og ikke minst har de bidratt til mangfold i sin kategori med en ny smak. De har – til tross for begrensninger i markedsføring – klart å bli en «snakkis» med et design som skiller seg ut i butikk og som har truffet målgruppen.  Årets vinner har tydelig skapt engasjement, begeistring, mangfold og verdi både for forbruker og handel.

Juryen består av:

Lars Erling Olsen, Professor på BI
Ole Petter Nyhaug, Partner/kreativ leder i Opinion AS
Julie Johansen, Kategori- og innkjøpsdirektør, REMA 1000
Ingvild Fosse, Forbrukerstemme/blogger
John Ole Skeide, Markedsdirektør i DLF

 

Se finalistvideoen til Hansa Borg Bryggerier  her:

DLF har laget video på alle finalistene til DLF Utmerkelser 2020, og de ble vist på DLF eHøstmøte i oktober.


DLF Utmerkelser er også overlevert  TINE (DLF Samfunnsansvarspris) og Essity Norway AS (DLF Merkevarepris).

Les om årets vinnere her.


Om DLF Utmerkelser

For å vise frem den bredde av positive bidrag våre merkevarebedrifter står for, har DLF utviklet tre utmerkelser. Disse er DLF Innovasjonspris, DLF Merkevarepris og DLF Samfunnsansvarspris.

Vinnerne av DLF Utmerkelser er strålende eksempler på hva merkevareleverandørene bidrar med som verdiskapere og samfunnsaktører. Vinnerne og de øvrige finalistene viser prestasjoner til inspirasjon og etterfølgelse for hele bransjen. Først og fremst har de lykkes i å utvikle fantastiske produkter til nytte og glede for norske forbrukere.

Gjennom DLF Innovasjonspris ønsker DLF å trekke frem gode eksempler på bredden og kvaliteten i medlemmenes innovasjonsarbeid, og dele gode løsninger for å inspirere bransjen til fortsatt satsing på innovasjon i hele verdikjeden.