Essity Norway mottar DLF Merkevarepris 2020

 

Da har turen gått til Essity Norway AS som har fått sin velfortjente DLF Merkevarepris 2020.

Fredag 18. desember overrakte DLFs Markedsdirektør John Ole Skeide prisen for «Libero» til Henrik Sand, Kommersiell direktør i Essity, og Josefin Skoog, Customer Marketing Manager i Essity.

På grunn av årets spesielle omstendigheter fikk vi dessverre ikke til en overrekkelse av priser slik vi tidligere har gjort det, i Tønsberg under en festmiddag med bransjekolleger i salen. Men, vi sørger likevel for å få gitt de velfortjente prisene til vinnerne uansett. Vi tar hensyn til smittevernregler. Vinnere av DLF Utmerkelser 2020 ble kåret under  DLF eHøstmøte 15. oktober.

 

Henrik Sand, Kommersiell direktør i Essity, Josefin Skoog, Customer Marketing Manager i Essity og John Ole Skeide, Markedsdirektør i DLF

 

Josefin Skoog, Customer Marketing Manager i Essity

– Vi er så stolte over merkevareprisen! Alle småbarnsfamilier i Norge kjenner til Libero, og vi jobber hver dag med å vinne deres tillit til merkevaren gjennom produktkvalitet og relevant kommunikasjon som gir merverdi. Ettersom hele målgruppen skiftes ut hvert 3.år er det avgjørende at vi fortsetter å fornye oss, rekrutter nye mamma– og pappahjerter og belønne deres lojalitet. Våre sterke markedsandeler, forbrukernes engasjement og DLF Merkevarepris viser at vi gjør mye riktig, og det er selvfølgelig en stor motivasjon for meg og hele teamet å fortsette å forenkle hverdagen for foreldrene og skape vekst for kundene. Tusen takk fra hele Libero-teamet! sier  Josefin Skoog, Customer Marketing Manager Libero Norge.

Juryens begrunnelse

Årets vinner av DLF Merkevarepris er et produkt som i nærmere 40 år har vært på markedet i Norge, og som er markedsledende i sin kategori. De har klart å holde sin posisjon gjennom å være tro mot sin strategi, levere kvalitet, være innovative og snakke direkte til og med forbrukeren. Med dette har de har skapt sterk lojalitet og tydelig engasjement i sin målgruppe, en målgruppe som stadig fornyer seg. Årets vinner scorer høyt på alle kriteriene for prisen og er en tydelig ledestjerne i sin kategori.

Juryen består av:

Lars Erling Olsen, Professor på BI
Ole Petter Nyhaug, Partner/kreativ leder i Opinion AS
Julie Johansen, Kategori- og innkjøpsdirektør, REMA 1000
Ingvild Fosse, Forbrukerstemme/blogger
John Ole Skeide, Markedsdirektør i DLF

 

Se finalistvideoen til Essity Norway her:

Vi har laget video på alle finalistene til DLF Utmerkelser 2020, og de ble vist på DLF eHøstmøte i oktober.


DLF Utmerkelser er også overlevert  TINE (DLF Samfunnsansvarspris) og vil bli overlevert Hansa Borg Bryggerier AS (DLF Innovasjonspris) på nyåret. Les om årets vinnere her.


Om DLF Utmerkelser

For å vise frem den bredde av positive bidrag våre merkevarebedrifter står for, har DLF utviklet tre utmerkelser. Disse er DLF Innovasjonspris, DLF Merkevarepris og DLF Samfunnsansvarspris.

Vinnerne av DLF Utmerkelser er strålende eksempler på hva merkevareleverandørene bidrar med som verdiskapere og samfunnsaktører. Vinnerne og de øvrige finalistene viser prestasjoner til inspirasjon og etterfølgelse for hele bransjen. Først og fremst har de lykkes i å utvikle fantastiske produkter til nytte og glede for norske forbrukere.

DLF Merkevarepris skal tydeliggjøre merkevarens styrke og posisjon i samfunnet og vi ønsker å dele gode løsninger for å inspirere bransjen til å utvikle merkevarens posisjon.