DLF Høstmøte 2023 – Merker som skaper verdier. Se hele programmet her!

DLF Høstmøte er den viktigste møteplassen for lederne i dagligvare- og serveringsbransjen, leverandører og handel.

Faglige foredrag og prisutdelinger blir til sammen en innholdsrik fagdag og en unik møteplass, som avrundes med festkveld med gode bransjekollegaer og utvalgte gjester.

DLF Høstmøte 2023, torsdag 19. oktober kl. 10:00, Quality Hotel i Tønsberg.


Merker som skaper verdier

Merkevarene spiller en sentral rolle i dagligvare- og serveringsmarkedet. De skaper verdier for leverandørene, handelen og forbrukeren. Men pandemi, krig og forsyningsutfordringer har endret markedsvilkår og forbrukeratferd. Hva betyr det for merkene og de uavhengige merkevareleverandørene? Hvordan kan merkevarene fortsette å skape verdier for leverandørene, handelen og samfunnet?

Kunstig intelligens er en ny faktor som utvikler seg med stormskritt på alle samfunnsområder. Hvilke utfordringer og nye muligheter for verdiskaping kan KI by på? Hva vil KI bety for merkevarene og utviklingen i vårt marked?

Faglige innlegg, diskusjoner og gode samtaler blir til sammen en innholdsrik dag som avrundes med festmiddag og kåring av vinnerne av DLF Utmerkelser.

Hele programmet ser du litt lenger ned på siden.


Pris og påmelding

Konferanseavgiften inkluderer fagdag og middag. Overnatting kommer i tillegg.

Invitasjon med påmelding sendes ut 4. september til medlemmer som tidligere har deltatt, og de som har registrert seg som mottakere av DLF Nyhetsbrev, samt eksterne gjester.

Er du DLF medlem og ikke mottar invitasjon, send oss en mail.

Dato og sted

Torsdag 19.oktober kl. 10:00, Quality Hotel i Tønsberg.

DLF Høstmøte er kun åpent for ansatte i DLFs medlemsbedrifter og inviterte gjester.

Program

Klokkeslett Foredrag Foredragsholder(e)

Et overblikk: Markedsutvikling og samarbeidsforhold

Velkommen

Helge Hasselgård, Adm. direktør i DLF og Katarina Flatland, konferansier

Foredragsholdere

Utvikling og drivere i markedet

Anna Ekstrøm, Managing Director Nordics i NielsenIQ

Foredragsholdere

Samarbeidsundersøkelsen 2023

Tor Erik Engebretsen, Direktør i Dagligvaretilsynet

Foredragsholdere

Kunstig intelligens – nye muligheter for verdiskaping?

Hva er KI og hvordan bør dagligvarebransjen forholde seg til det?

Silvija Seres, Investor og teknologi gründer

Foredragsholdere

Presentasjon av finalister til DLF Innovasjonspris

Foredragsholdere

Pause

KI og merkevare i praksis

Aina Lemoen Lunde, Merkevare- og markedsdirektør i DNB

Foredragsholdere

Generative Merkevarer – hvordan kunstig intelligens åpner nye dører for verdivekst

Pål Machulla, Executive Experience Director i Merkle Norge

Foredragsholdere

Presentasjon av finalister til DLF Bærekraftspris

Foredragsholdere

QR-kodene kommer – nye muligheter for merkevaren

Geir Paulsen, Adm. direktør. GS1 Norway

Foredragsholdere

Kl. 12:50 - 13:45

Lunsj

Merkenes betydning for forbrukeren, handelen og leverandørene

Introduksjon til tema

Øystein Bu, Styreleder i DLF og Adm. direktør i Dr. Oetker

Foredragsholdere

Presentasjon av finalister til DLF Merkevarepris

Foredragsholdere

Perspektiver etter 260 dager

Philipp Engedal, Konsernsjef i Coop

Foredragsholdere

Merkevarers rolle i kundenes beslutningsprosesser

Adrian Peretz, Ass. professor i OsloMet

Foredragsholdere

Handelens ulike roller i relasjonen til merkeleverandørene

Mogens Bjerre, Ass. Professor i Copenhagen Business School

Foredragsholdere

Shopper Behaviour in Inflationary Times: Value vs Price

Nick Theodore, CEO i Virtual Store Trials

Foredragsholdere

Pause

The Psychology of Lookalikes and Parasitic packaging

Geoff Steward, Advokat i Stobbs

Foredragsholdere

EMV og etterlikninger: Fair play?

Marie Vaale-Hallberg, Advokat i Kvale Advokatfirma

Foredragsholdere

Hvilken fremtid har merkevaren i det norske markedet?

Rune Nordli, tidligere styreleder i DLF

Foredragsholdere

Brand-building experiences in a customer-first world

Kremena Yordanova, tidligere Director Marketing Activations eCom Reebok / Adidas

Foredragsholdere

Kl. 17:00

Fagdagen er ferdig. Enkel servering i foajé

Kl. 19:45

Middag

Underholdning og kåring av vinnere av DLF Utmerkelser 2023

 


Konkurranserettslige forholdsregler

Deltakere i DLFs møter og aktiviteter skal ikke innlate seg på drøftelser, handlinger eller opptreden som kan krenke konkurranselovgivningen. Deltakerne skal ikke drøfte eller utveksle konfidensiell eller konkurransesensitiv informasjon, herunder ikke-offentlig informasjon om priser, rabatter, markedsstrategier, salgs- eller leveringsvilkår, mv. Dette gjelder både for formelle DLF-møter, men også ved uformelle samtaler eller drøftelser før, under eller etter møter i DLF-regi. Se for øvrig Retningslinjer for DLFs møter


Om DLF Høstmøte

Helt siden starten i 1962 har DLF Høstmøte etablert seg som et av årets viktigste møteplasser for lederne i dagligvare- og serveringsbransjen, leverandører og handel. Vi tilbyr en innholdsrik fagdag, en unik møteplass og festkveld med gode bransjekolleger.