
Er du beredt for å stå i neste kommunikasjonskrise?
DLF Partner Geelmuyden Kiese: Krisen kan komme snikende, eller plutselig som nattemørke på vinterkvelden. Felles for alle kriser er imidlertid at tillit og omdømme står på spill. Hvordan kan du og din bedrift være rustet til å stå i stormen når den inntreffer?
18/11/2024/av DLF administrasjonen
Kundebehovene endrer seg raskere enn før
Retail24 er DLF Partner og tilbyr tjenester som er relevante for DLFs medlemsbedrifter. - Både kundekrav og nye digitale muligheter betyr at vi må jobbe kontinuerlig med markedstilpasninger og endringer. Kundebehovene endrer seg raskere enn før, sier lederne i Retail24, partner i DLF.
12/11/2024/av DLF administrasjonen
Conrad Langaard AS: Dybdekunnskap er motoren for omstilling
Medlemsintervju: Conrad Langaard AS har en historie som strekker seg helt tilbake til 1850-tallet. For selskapet er balansen mellom tradisjon og innovasjon helt avgjørende. Adm direktør Merete Bjerkan Kristiansen forteller i dette intervjuet om hvordan selskapet navigerer mellom tobakksprodukter og nye satsinger i et marked i stadig endring.
12/11/2024/av DLF administrasjonen
DLF på Stortinget om markedsetterforskning
Regjeringen har foreslått å gi Konkurransetilsynet vide fullmakter til å gripe inn i markeder de mener har dårlig konkurranse. DLF mener at lovforslaget er svært inngripende, gir mindre forutsigbarhet for bedrifter og er ikke tilstrekkelig utredet. Tirsdag 5. november var DLF var på Stortinget for å formidle dette.
06/11/2024/av DLF administrasjonen
Sikrer merkevarens plass i butikkhyllene
Sales Support Norway AS er DLF Partner og tilbyr tjenester som er relevante for DLFs medlemsbedrifter. Vi har tatt en prat med Odd Strand, Country Manager for å bli bedre kjent. Med 30 år erfaring jobber de for å tilføre verdi i hvert butikkbesøk, og at jobben i butikkleddet er en nøkkelfaktor for å sikre merkevarenes posisjon.
06/11/2024/av DLF administrasjonen
Nestlé Norge: – Vi bygger fremtidens matindustri
Medlemsintervju: Med over hundre års historie i Norge, setter Nestlé Norge AS og adm. direktør Kim-André Nordby en ny kurs mot en bærekraftig fremtid. Bærekraft og innovasjon står sentralt i Nestlés strategi. Som en stor aktør i flere kategorier, blant annet porsjonskaffe og barnemat, har selskapet et ansvar for å redusere sitt fotavtrykk og inspirere til bærekraftige forbrukervalg
30/10/2024/av DLF administrasjonen
Findal & Krogh AS- nytt medlem i DLF
DLF ønsker Findal & Krogh AS velkommen som nytt medlem i foreningen. Polarbröd er en familiebedrift i Älvsbyn i Nord-Sverige som har røtter helt tilbake til 1879, I Norge er det Findal & Krogh som står for markedsføring og salg.
29/10/2024/av DLF administrasjonen
Bransjesamarbeid om klimarapportering
Dagligvarebransjen står overfor betydelige utfordringer knyttet til rapportering av klimagassutslipp. DLF samarbeider med handelen om en felles tilnærming for beregning av klimatall. Sammen utvikler vi den beste løsningen for å møte utfordringene, sikre standardisering, bygge tillit og fremme effektivt klimaarbeid.
28/10/2024/av DLF administrasjonen
DLF Partner Tjek inviterer til webinar om nordmenns bruk av kundeaviser
Bli med på webinar 22. november kl. 09:30 og hør om hvordan nordmenn bruker kundeaviser. Tjeks samarbeidspartner Posten/Bring har via Norstat gjennomført 2.002 intervjuer for å lære mer om deres brukere. Sammen har de analysert tallene og ønsker å dele dem med DLFs medlemsbedrifter.
25/10/2024/av DLF administrasjonen
Et viktig DLF Høstmøte!
- Dette var viktige saker! Slik oppsummerte mange av deltakerne på Høstmøtet 2024 programmet og diskusjonene. Mange uttrykte også behovet for å fortsette diskusjonene i egne roller og team. Tema for årets Høstmøte i Tønsberg var geopolitikk, marked og dagligvarer - og belyste hvordan alt henger sammen for bransjen. Programmet ble delt i to hvor vi først tok for oss det nasjonale bildet, og deretter det internasjonalt.
23/10/2024/av DLF administrasjonen
DLF Høstmøte 2024: Klar til å møte neste krise
På slutten av DLF Høstmøte 2024 inviterte Sofie Høgestøl to av bransjens seniorer på scenen for å oppsummere dagens program, Harald A. Kalvøy, leder for sikkerhet og beredskap i REMA 1000 og styreleder i DMF – og Øystein Bu, Managing Director i Dr. Oetker Norge og styreleder i DLF.
21/10/2024/av DLF administrasjonen
Vinnere av DLF Utmerkelser 2024 -Sterk innovasjonskraft!
Torsdag 17. oktober ble vinnere av DLF Utmerkelser kåret. DLF Merkevarepris gikk til Ringnes AS for Schous Pils, DLF Innovasjonspris gikk til Bonaventura Sales AS for Dave & Jon`s dadler, DLF Bærekraftspris gikk til Rørosmat SA for Grønn samskapning og DLF NIQ Verdiskaperpris gikk til Ringnes AS for Farris Frus.
18/10/2024/av DLF administrasjonenPressekontakt:
Mette Hanekamhaug
Tlf: 412 00 745
E-post: [email protected]
Nyhetsbrev for medlemmer
Motta nyhetsbrev med aktuelle saker, faglige artikler samt invitasjoner til DLFs ulike møteplasser.
DLF Nyhetsbrev er kun for ansatte i medlemsbedrifter- og du kan når som helst melde deg av.
Innlogging for medlemmer
Egen innlogging for DLF medlemmer lanseres i 2018. Mer informasjon kommer.
Kontakt oss:
DLF Dagligvareleverandørenes forening,
Grensen 9,
0159 OSLO
Klikk her for kontaktinformasjon til administrasjonen
firmapost(a)dlf.no