DLF Partner Tjek invitere til frokostseminar om økt effektivitet i analyseprosessen

Relevante lenker
Tirsdag 20. mai inviterer DLF Partner Tjek (Mattilbud og eTilbudsavis) sammen med CatMan Solution DLFs medlemsbedrifter til frokostseminar i Oslo, hvor de ser på hvordan man kan samle flere ulike datakilder i Power BI og dermed optimalisere analyseprosessene.
Tid / sted:
- Registrering og enkel servering kl. 08:00-08:30.
- Vi starter kl. 09:00 og er ferdig til kl. 10:00
- Youngstorget 3
Tema:
De norske forbrukerne navigerer i et dagligvaremarked der prisene stiger drevet av inflasjon, og der antallet av tilbud fra kjedene øker både i tilbudsaviser og digitalt.
Den økte fokuset på pris og tilbud gjør det enda viktigere for dagligvareleverandører å kunne følge utviklingen innenfor tilbud, samt de avledede effektene på tvers av merkevarer og kjedenes styrkeposisjoner.
På dette seminaret vil vi dele best practice fra Danmark, Sverige og Norge om hvordan merkevareleverandører best og mest effektivt kan følge og analysere utviklingen i:
- Antall og typer av tilbud på tvers av kjeder og merker i norsk dagligvarehandel
- Raskt og enkelt analysere data fra NielsenIQ i Power BI
- Salg fordelt på tilbud og hyllesalg, tilbud/kampanjer og distribusjon på butikk-, regions- og kjedenivå basert på POS-butikkdata fra kjedene og Tradesolution
I tillegg vil Kim-Andre Slang, analysesjef i Nortura, fortelle om målsetningen med å implementere Nielsentall i Power BI. Derutover vil Kim-Andre ta for seg forretningsanalyser der han har brukt Power BI, dele hvordan de ulike avdelingene har tatt imot de nye rapportene og muligens vise litt i systemet «live».
Arrangementet krever påmelding!