Vil du lykkes med produktlanseringer?

Gode grunndata, en viktig del av merkevaren

Gode grunndata er en bærebjelke i effektiviseringen av norsk dagligvare, og det er viktig at aktørene i verdikjeden har høy kompetanse om grunndata og dets betydning og bruk i verdikjeden.

Tradesolution arrangerer kurs, både på nett og ved fysisk oppmøte. Første kursdatoene i 2023 er satt og det er nå åpent for påmelding.

Kursene passer for alle som:
  • Skal jobbe med grunndata og registrering i EPD-basen
  • Ønsker å lykkes med lanseringsprosessen
  • Ønsker å tilegne seg forståelse og kunnskap om EPD-basen og dagligvarebransjen

EPD grunnkurs

Få en god forståelse av EPD-samarbeidet og grunnleggende kunnskaper om registrering i EPD. Som ny i EPD er det mange regler og rutiner å forholde seg til. Dette webinaret hjelper deg i gang med grunnarbeidet.

Førstkommende kurs (kun 25 plasser):

  • Onsdag 8. februar kl. 9:00 – 12:00, fysisk (Tradesolution Bryn. Inkludert: Frokost fra 8.30 og omvisning Fotostudio)
  • Onsdag 8. mars kl. 09:00 – 12:00, webinar

Meld deg på her


EPD viderekomne – Gode grunndata i lanseringsprosessen

Om hvordan lykkes med lanseringsprosessen og overordnet om grunndata og gode rutiner. Også gjennomgang av MediaStore (bildedatabase) og ReCall (tilbakekalling / tilbaketrekking).

Førstkommende webinar (kun 25 plasser):

  • Onsdag 15. februar kl. 9:00 – 12:00, webinar

Meld deg på her

Frister for sortimentsendringer for 2023 og 2024 finner du hos STAND.no


Om Tradesolution og DLF

DLF tok initiativ til et bransjesamarbeid for dagligvarebransjen, og i samarbeid med handelen ble Tradesolution etablert i 1994 (opprinnelig EAN Registrene AS). Eierskapet er fordelt mellom DLF (50 %) som representant for de uavhengige merkevareleverandørene på den ene siden og handelen ved NorgesGruppen ASA, Coop Norge SA og Rema Distribusjon Norge AS på den andre siden.

Les mer her