DLF Nettverk for salgssjefer i serveringsmarkedet

– Vi fortsetter forsterkningen av støtten til alle de som ser mulighetene i det viktige serveringsmarkedet – både de som allerede er der og de som går med planer om det samme. Derfor lanserer vi nå et eget nettverk for salgssjefer innrettet mot serveringsmarkedet, sier direktør Helge Hasselgård i DLF.

– DLF tar nå flere grep for å løfte felles kompetanse innrettet mot serveringsmarkedet. Utover det nye nettverket, vil jeg spesielt peke på den viktige jobben som når gjøres av Tradesolution.

– Målgruppen for det nye nettverket er salgssjefer med ansvar for storhusholdnings-/serveringsmarkedet i DLFs medlemsbedrifter, og vi opplever allerede stor interesse for være med.

Helge oppfordrer alle som arbeider med operativt salg i serveringsmarkedet om å melde seg inn i nettverket. – Her får du muligheten til å diskutere relevante og aktuelle temaer med likesinnede. Basert på erfaringen fra andre nettverk henter deltakerne mye læring, ikke minst gjennom innsikt i beste praksis.

Retningslinjer for DLF nettverk og skjema for påmelding finner du her.

Send oss en mail dersom du er interessert og/eller har spørsmål

DLF Nettverk

Helge minner ellers om DLFs øvrige møteplasser og nettverk – som er et populært medlemstilbud. Her samles medlemmer for faglig påfyll, erfaringsutveksling og relasjonsbygging med bransjekolleger.

Nettverksgruppene avholder møter 2-4 ganger årlig, og bestemmer selv innhold og utbytte innenfor DLFs retningslinjer for møtevirksomhet. Gruppene er åpne for ansatte i DLFs medlemsbedrifter innen de enkelte stillingskategoriene. Det forventes at man deltar på minst 50% av møtene. Last ned og les DLFs retningslinjer for nettverksgrupper pr. 2024.

Oversikt over aktive nettverksgrupper finner du her.


Dette sier andre deltakere i DLF Nettverk:

 

Foto: Emile Olderskog, Mills AS/Agra

Jeg har hatt gleden av å lede bærekraftnettverket i 2022 og 2023. Sentrale mål for nettverket har vært erfaringsdeling og kunnskapsheving, spesielt med fokus på kommende krav og forventninger. Vi har bl.a. hatt verdifulle besøk av bærekrafts-teamene fra alle dagligvarekjedene. Emile Olderskog, Mills AS / Agra.

 

 

 

Foto: Sofie Frostrup, Red Bull Norge

Jeg får mye faglig påfyll av å være en del av Logistikknettverket til DLF. Både igjennom spennende bedrifsbesøk og diskusjoner rundt relevante temaer. Til tross for at vi representerer ulike kategorier, har vi fortsatt mange fellestrekk og like problemstillinger. Sofie Frostrup, Operations Director, Red Bull Norway AS 

 

 


Om DLFs nettverk

DLF nettverk er et populært medlemstilbud. Her samles medlemmer for faglig påfyll, erfaringsutveksling og relasjonsbygging med bransjekolleger. DLF har allerede nettverk for salgsdirektører/daglige ledere, KAM/kundeansvarlige, logistikkansvarlige, salgssjefer og bærekraftansvarlige.

Nettverksgruppene avholder møter 2-4 ganger årlig, og bestemmer selv innhold og utbytte innenfor DLFs retningslinjer for møtevirksomhet  og nettverksgrupper. Gruppene er åpne for ansatte i DLFs medlemsbedrifter innen de enkelte stillingskategoriene. Det forventes at man deltar på minst 50% av møtene. Les mer her.


Konkurranserettslige forholdsregler

Deltakere i DLFs møter og aktiviteter skal ikke innlate seg på drøftelser, handlinger eller opptreden som kan krenke konkurranselovgivningen. Deltakerne skal ikke drøfte eller utveksle konfidensiell eller konkurransesensitiv informasjon, herunder ikke-offentlig informasjon om priser, rabatter, markedsstrategier, salgs- eller leveringsvilkår, mv. Dette gjelder både for formelle DLF-møter, men også ved uformelle samtaler eller drøftelser før, under eller etter møter i DLF-regi. Se for øvrig Retningslinjer for DLFs møter