DLF Forum: Design – utforming og beskyttelse

 

 

I samarbeid med DLF Partnere Arntzen de Besche og Dinamo Design inviterer vi til

DLF Forum: Design, utforming og beskyttelse, hvor vi setter søkelys på hvordan strategisk design og merkevarebygging kan gi konkurransefortrinn i dagens marked.


Torsdag 27. mars  kl. 09:00 – 11:30, hos Arntzen de Besche sine lokaler i VIA Vika (Ruseløkkveien 30), Oslo. Registrering og enkel frokostservering fra kl. 08:30.

Påmeldingsfrist 24. mars. Påmelding i skjema under!

Det blir lagt opp til en pause underveis i programmet. Forbehold om endring i rekkefølge på innleggene.


Designstrategi og utforming

Prisvinnende designer Geir Lysbakken fra Dinamo Design – mannen bak suksesser som Freia Premium og RYGR Brygghús, skal dele sine erfaringer og vil gi deg verdifull innsikt i hvordan du kan innrette designprosessen på vei mot å bygge en merkevare som skaper lojalitet og øker salg.

Beskyttelse

Tommy Dahlen fra Arntzen de Besche vil gi en kort oversikt over hvilke juridiske virkemidler som mest effektivt kan bidra til å sikre vern for konkurransefortrinnene man forsøker å etablere gjennom designprosessene, og hvilke hovedutfordringer man typisk står ovenfor.

Design og beskyttelse i praksis

Martin Berggreen Rove fra Orkla vil gi innsikt i hvordan Orkla tenker, bygger, verner, dokumenterer og håndhever merkevarer med tilhørende rettigheter, med hovedfokus på hva som bygger sterke merkevarer og hvordan man bør ivareta dem.

Hva kan du forvente?

Praktiske eksempler: Få praktisk erfaring med reelle merkevareutfordringer – relatert til din egen bedrift.

Suksesshistorier: Lær hvordan sentrale merkevareaktører har brukt design for å styrke sin posisjon.

Behind the scenes: Eksklusive innsikter fra Orkla og Dinamo Designs arbeid med kjente merkevarer.

Juridisk beskyttelse: Tommy Dahlen deler hvordan du kan sikre merkevaren din på riktig måte.

Q&A med ekspertene: Få direkte råd om merkevareutvikling og designutfordringer.

Målgruppe

Ansatte i DLFs medlemsbedrifter som jobber innen markedsføring, jus og salg.


Dinamo Design er et anerkjent designbyrå i Oslo, spesialisert på pakningsdesign, visuell identitet, nettløsninger og strategisk rådgiving. De står bak pakningsdesign på flere kjente merkevarer Les mer om pakningsdesign som styrker synlighet og egenart.

Arntzen de Besche er et ledende forretningsadvokatfirma med kontorer i Oslo, Trondheim og Stavanger. Deres kompetanse, erfaring og kommersielle forståelse skaper langsiktige relasjoner og varige verdier.

Orkla ASA er et ledende industrielt investeringsselskap. Rammen for virksomheten er merkevarer og forbrukerorienterte selskaper. Orkla har i dag 11 porteføljeselskaper.

 

Program

Klokkeslett Foredrag Foredragsholder(e)
kl. 08:30

Registrering og enkel frokostservering

Foredragsholdere

Kl. 09:00

Velkommen og innledning

John Ole Skeide, Direktør marked og konkurranse i DLF

Foredragsholdere

Designstrategi og utforming

Prisvinnende designer Geir Lysbakken fra Dinamo Design – mannen bak suksesser som Freia Premium og RYGR Brygghús, skal dele sine erfaringer og vil gi deg verdifull innsikt i hvordan du kan innrette designprosessen på vei mot å bygge en merkevare som skaper lojalitet og øker salg.

Foredragsholdere

Beskyttelse

Tommy Dahlen fra Arntzen de Besche vil gi en kort oversikt over hvilke juridiske virkemidler som mest effektivt kan bidra til å sikre vern for konkurransefortrinnene man forsøker å etablere gjennom designprosessene, og hvilke hovedutfordringer man typisk står ovenfor.

Foredragsholdere

Design og beskyttelse i praksis

Martin Berggreen Rove fra Orkla vil gi en introduksjon til hvordan Orkla tenker, bygger, verner, dokumenterer og håndhever merkevarer med tilhørende rettigheter, med hovedfokus på hva som bygger sterke merkevarer og hvordan man bør ivareta dem.

Foredragsholdere

Spørsmål og diskusjon

Kl. 11:30

Ferdig

Påmelding


Foto kreditering:

Martin Berggreen Rove. Foto: Orkla ASA

Geir Lysbakken. Foto: Dinamo Design

Tommy Dahlen. Foto: Arntzen de Besche

John Ole Skeide. Foto: DLF


Konkurranserettslige forholdsregler

Deltakere i DLFs møter og aktiviteter skal ikke innlate seg på drøftelser, handlinger eller opptreden som kan krenke konkurranselovgivningen. Deltakerne skal ikke drøfte eller utveksle konfidensiell eller konkurransesensitiv informasjon, herunder ikke-offentlig informasjon om priser, rabatter, markedsstrategier, salgs- eller leveringsvilkår, mv. Dette gjelder både for formelle DLF-møter, men også ved uformelle samtaler eller drøftelser før, under eller etter møter i DLF-regi. Se for øvrig Retningslinjer for DLFs møter