Nye tilbudsavis-konsepter dukker opp i Norge

Relevante lenker
Endelig Helg, Helgemat-KUPPET, Helgens TILBUD, HELGE KUPPET, Søndags tilbud…
Nye avis-konsepter dukker opp i Norge – og dermed flere muligheter for leverandørene

Foto: Tjek
Flere og flere kjeder i Norge velger nå å distribuere to tilbudsaviser hver uke via Mattilbud og eTilbudsavis.
Det betyr også at folk gjenbesøker appen for å finne de nye tilbudene til helgen, noe som bidrar til at antallet besøkende i de to appene har økt med 12,6 % i de første 10 ukene av 2025.
For en kjede som har valgt denne modellen, har det betydd at andelen av deres lesere på torsdag, fredag og lørdag har økt med 10 % – og de bør derfor, alt annet likt, stå sterkere inn mot helgen, hvor forbruket typisk er høyere.
I Danmark har dem lenge sett at startdag, publiseringstidspunkt og ekstra utgivelser er en viktig del av dagligvarekjedenes verktøykasse når det gjelder deres tilbudsaviser – det er sannsynligvis den samme trenden vi nå ser i Norge.
Dette betyr at man som leverandør må være enda mer oppmerksom på hvilke muligheter den enkelte kjede tilbyr, og være på alerten når kampanjen skal følges opp.