Nye tilbudsavis-konsepter dukker opp i Norge

Endelig Helg, Helgemat-KUPPET, Helgens TILBUD, HELGE KUPPET, Søndags tilbud…

Nye avis-konsepter dukker opp i Norge – og dermed flere muligheter for leverandørene

Foto: Tjek

Flere og flere kjeder i Norge velger nå å distribuere to tilbudsaviser hver uke via Mattilbud og eTilbudsavis.

Det betyr også at folk gjenbesøker appen for å finne de nye tilbudene til helgen, noe som bidrar til at antallet besøkende i de to appene har økt med 12,6 % i de første 10 ukene av 2025.

For en kjede som har valgt denne modellen, har det betydd at andelen av deres lesere på torsdag, fredag og lørdag har økt med 10 % – og de bør derfor, alt annet likt, stå sterkere inn mot helgen, hvor forbruket typisk er høyere.

I Danmark har dem lenge sett at startdag, publiseringstidspunkt og ekstra utgivelser er en viktig del av dagligvarekjedenes verktøykasse når det gjelder deres tilbudsaviser – det er sannsynligvis den samme trenden vi nå ser i Norge.

Dette betyr at man som leverandør må være enda mer oppmerksom på hvilke muligheter den enkelte kjede tilbyr, og være på alerten når kampanjen skal følges opp.

Kontaktperson

Claus Nykjær

Head of Insights

+45 26 750 740