DLF Partner Tjek: 10 fakta om tilbudsaviser for perioden januar – april.
Relevante lenker
Tjek står bak de to norske forbrukerappene Mattilbud og eTilbudsavis, og har i denne saken samlet 10 fakta om tilbudsaviser for perioden januar – april 2024.
Data er også tilgjengelig med alle detaljer for abonnenter på Insights by Tjek.
- Mer enn 780 000 bruker nå Mattilbud/eTilbudsavis i Norge.
- I årets første 4 måneder økte mengden av besøk i de 2 appene med 13%, og de besøkende utførte 47% flere søk.
- Kjøttdeig, brus, ost, kaffe og pizza er de mest søkte produktene.
- Norwegia, Grandiosa, Evergood, Freia og Solo er de mest søkte norske varemerkene.
- Dagligvarekjedene sendte ut 262 forskjellige tilbudsaviser.
- De inneholdt mer enn 17 000 tilbud, noe som er en økning på 5% sammenlignet med i fjor.
- Meieri og kolonialvarer er de kategoriene som aktiveres mest.
- Relative priser (spar 30%, ta 3 betal for 2) utgjør nå mer enn 14% av alle anvendte priser – men i flere kategorier er andelen over 20%.
- Gilde, Tine, Freia, Prior og Toro var de varemerkene som oftest dukket opp i tilbudsavisene.
- Orkla, Tine, Nortura, Mondelez og Ringnes var leverandørene som aktiverte flest kampanjer.