DLF Partner Tjek: 10 fakta om tilbudsaviser for perioden januar – april.

Tjek står bak de to norske forbrukerappene Mattilbud og eTilbudsavis, og har i denne saken samlet 10 fakta om tilbudsaviser for perioden januar – april 2024.

Data er også tilgjengelig med alle detaljer for abonnenter på Insights by Tjek.

  1. Mer enn 780 000 bruker nå Mattilbud/eTilbudsavis i Norge.
  2. I årets første 4 måneder økte mengden av besøk i de 2 appene med 13%, og de besøkende utførte 47% flere søk.
  3. Kjøttdeig, brus, ost, kaffe og pizza er de mest søkte produktene.
  4. Norwegia, Grandiosa, Evergood, Freia og Solo er de mest søkte norske varemerkene.
  5. Dagligvarekjedene sendte ut 262 forskjellige tilbudsaviser.
  6. De inneholdt mer enn 17 000 tilbud, noe som er en økning på 5% sammenlignet med i fjor.
  7. Meieri og kolonialvarer er de kategoriene som aktiveres mest.
  8. Relative priser (spar 30%, ta 3 betal for 2) utgjør nå mer enn 14% av alle anvendte priser – men i flere kategorier er andelen over 20%.
  9. Gilde, Tine, Freia, Prior og Toro var de varemerkene som oftest dukket opp i tilbudsavisene.
  10. Orkla, Tine, Nortura, Mondelez og Ringnes var leverandørene som aktiverte flest kampanjer.

Kontaktperson

Claus Nykjær

Head of Insights

+45 26 750 740