Ny satsing i Dagligvareleverandørenes forening
Arve Jøndahl tiltrer som markedsdirektør i Dagligvareleverandørenes forening (DLF) med ansvar for dagligvaresektoren og markedsstrukturer. – Dagligvarebransjen er i stadig utvikling. Jeg ser fram til å arbeide for DLF hvor jeg kan bidra med mine erfaringer og se disse i et bransjeperspektiv, sier Jøndahl.
Den nye markedsdirektøren er godt kjent med DLF som bransjeforening. Han har vært medlem av DLFs Markedskomité Dagligvare i en årrekke og underviser i DLF Kompetanseprogram. – Vi er i en bransje hvor spisskompetanse fra markedet er viktig. Med sine erfaringer fra Mills og Tine kjenner Arve de oppgavene som nå ligger foran ham svært godt, sier adm. dir. Helge Hasselgård.
Arve Jøndahl skal fortsatt ha oppdrag for Mills. – I Mills vil jeg jobbe med større emballasjeutviklingsprosjekter hvor fokus er å effektivisere verdikjeden, sier Jøndahl og presiserer: – Prosjektene i Mills er ikke knyttet til forhandlinger eller konkurransesensitive områder.
– Det skal ikke kunne oppstå interessekonflikter mellom Mills og DLF medlemmers interesser, understreker Hasselgård. – Jeg er veldig glad for å ha fått Arve Jøndahl med på DLF-laget og ser fram til at han begynner hos oss den 1. februar.
Markedssjef John Aas har ansvaret for foreningens arbeid i serveringsmarkedet (storhusholdning, kiosk og bensin), som er et prioritert saksområde for DLF i tiden fremover. – Dette betyr en solid styrking av det samlede arbeidet med markedssaker i DLF, avslutter Hasselgård.