DLF organiserer over 100 medlemsbedrifter som representerer omlag 95% av merkevareomsetningen i bransjen. Det gir foreningen slagkraft i sitt arbeide, noe som kommer våre medlemmer til gode.
Som medlem får du tilgang til statistikk som vår årlige lønnsundersøkelse, rådgivning og deltakelse på unike arrangementer som for eksempel DLF Forum om «Høstens forhandlinger».
Bransjerelevant kunnskap
DLF investerer årlig i undersøkelser, rapporter og analyser som formidles til våre medlemmer.
Inspirerende møteplasser
DLFs møteplasser samler årlig hundretalls beslutningstakere innen dagligvarebransjen. Her kan du hente ny fagkunnskap, få inspirasjon samt bygge nettverk med kunder og kolleger i bransjen:
Skreddersydd utdanning
DLF tilbyr sammen med Handelshøyskolen BI et skreddersydd DLF Kompetanseprogram for ansatte i foreningens medlemsbedrifter.
Nyhets- og bransjeovervåking
DLF formidler løpende informasjon og analyser om dagligvaremarkedet via vårt nyhetsbrev som kun sendes ut til medlemmer.
- DLF Nyhetsbrev
- DLF Medlemsinformasjon
Bransjeutvikling
DLF initierer og gjennomfører løpende ulike bransjeprosjekter sammen med handelen som bidrar til å effektivisere og utvikle bransjen, herunder utviklingen av bransjefelles standarder og systemer. Dette arbeidet drives hovedsakelig innen forsyningskjeden i samarbeid med og via DLFs aktive eierskap i GS1 Norway, Tradesolution, Norsk Lastbærerpool, materialselskapene, Matvett og andre bransjefora.
Gjennom deltakelse i nettverk i Norge og utlandet henter vi kunnskap om trender og utviklingstrekk som angår våre medlemmer. Dette er erfaringer vi deler gjennom ulike fora og kanaler.
Myndighetskontakt
DLF målbærer leverandørenes rammevilkår over for myndigheter, organisasjoner og medier. Herunder bl.a. årlige kontaktmøter med Konkurransetilsynet.
Søk om medlemskap
Ønsker din bedrift å bli medlem av DLF? her kan du fylle inn søknadsskjema.
Hva koster medlemskapet?
Få oversikt over priser forbundet med medlemskap
DLF policies
DLF har utarbeidet en rekke policies som viser hva foreningen mener om god forretningsskikk, effektiv konkurranse, distribusjon og markedsføring.
Retningslinjer for DLFs møter
Disse retningslinjene er fastsatt av DLFs styre og gjelder for styremøter, komitémøter, bransjegruppemøter og andre møter i DLFs regi.
DLF retningslinjer for kundepleie
DLF anbefaler sine medlemmer å legge retningslinjer til grunn for sin kundepleie.
DLFs vedtekter
DLF er foreningen for merkevareleverandører. DLFs medlemsbedrifter er også medlemmer av Dagligvareleverandørenes servicekontor (DLS), som yter tjenester og utfører oppdrag for DLF og DLFs medlemmer.