GS1 søker etter merkevareleverandører til pilotprosjektet Digital Link

GS1 skal lansere en ny standard, GS1 Digital Link. Det er en funksjonell standard som har flere unike fordeler. Ved hjelp av en QR kode på et produkt kan en forbruker få tilgang til den digitale informasjonen som eksisterer om produktet.

«Bruk av GS1 Digital Link og riktig QR kode på forbruker emballasje (F-pak) gir merkevareleverandørene helt nye muligheter. Dagens tradisjonelle strekkode er snart femti år og skal for de fleste produkter erstattes av en QR kode i tiden som kommer. Vi anbefaler våre medlemmer å sette seg inn i mulighetsrommet og delta i tester med GS1.» – Thomas Weihe, Verdikjededirektør i DLF.

Er din bedrift interessert i å teste ut dette?

GS1 Digital Link gir deg en unik måte å kommunisere ut det kundene dine ønsker av informasjon om ditt produkt. Bli med på pilotprosjektet og få tilgang på alle fordelene.

Mange fordeler

Det er mange fordeler ved denne løsningen, både for merkevareleverandør og for forbruker.

Blant annet:

Foto: GS1 Norway

  • Forbruker få tilgang til den digitale informasjonen som eksisterer om produktet.
  • Der en «vanlig» QR kode kun kan sende deg til en enkelt nettside, kan GS1 Digital Link sende deg til ulike nettsider, avhengig av hva kunden ønsker å vite mere om.
  • Ved merking av holdbarhetsdato i QR koden, får butikkene bedre oversikt over restholdbarhet på varelager, og kan dermed redusere matsvinn.
  • Muligheten for å legge til rette for automatisk nedprising av vare når holdbarhetsdato nærmer seg
  • Dersom det oppstår en uønsket hendelse for et produkt og det må tilbakekalles, kan det stoppes i kassen basert på en gitt holdbarhetsdato eller batch/lot-nummer.

Eksempel

Eksempel ved bruk av GS1 Digital Link på en ferskvare. Trykk på bildet eller scan QR-koden for å se eksempel på informasjon som kan følge produktet med en QR-kode.

Foto: GS1

 

Bli med på pilotprosjektet i dag!

For mer informasjon

Terje Menkerud i GS1 Norway

[email protected] | mobil 91 80 64 99.

Les mer hos GS1