Fornøyde deltakere på DLF Kompetanseprogram

Deltakere på DLF Kompetanseprogram på BI, våren 2025. Foto: DLF/BI
Mandag 17. og tirsdag 18. mars ble den andre samlingen for DLF Kompetanseprogram 2025 på Handelshøyskolen BI gjennomført. Deltakerne er halvveis i løpet og engasjementet er stort. – BIs faglige inngang og deltagernes konkrete erfaringer skaper god læring, sier John Ole Skeide i DLF.
DLF Kompetanseprogram har siden starten gitt ansatte i dagligvarebransjen verdifull kompetanse innen merkevareledelse, salgsstrategier og forbrukeratferd. Programmet gjennomføres som tre to-dagers samlinger, og årets kull er det 10. i rekken.
Styrke merkevarebyggingen
– Kompetanseprogrammet er en flott mulighet til å få tilført kompetanse, høre om ulike erfaringer, møte bransjekolleger og få innsikt og innspill som man kan ta med seg videre i arbeidet med å bygge sterke og foretrukne merkevarer, sier John Ole.
Den andre samlingen, gjennomført 17.–18. mars, hadde særlig fokus på hvordan man kan forstå og påvirke forbrukernes beslutningsprosesser, med temaer som markeds- og kundestrategier, B2B, ledelse, samt trusler og muligheter knyttet til EMV.
I tillegg var det satt av tid for veiledning til den av sluttende prosjektoppgaven, som skal presenteres på den siste samlingen i slutten av april.
Fra teori til praksis
En viktig del av programmet er hvordan teori kobles til den praktiske hverdagen i dagligvarebransjen. Deltakerne diskuterer reelle utfordringer og utvikler strategier som kan skape lønnsom vekst for merkevarene deres.
– Nettopp kombinasjonen av BIs faglige inngang og deltagernes konkrete erfaringer med merkevarebygging og kunderelasjoner gjør DLFs kompetanseprogram helt spesielt, understreker John Ole.
Med over 230 tidligere deltakere og svært gode evalueringer, har DLF Kompetanseprogram befestet sin posisjon som et viktig tiltak for å styrke kompetansen i bransjen. Deltakerne i årets kull er intet unntak. De er godt på vei til å bli enda dyktigere til å utvikle sterke merkevarer for det norske dagligvaremarkedet.