DLF Partner Too Good To Go med fabrikkutsalg hos Coca-Cola
Tilbake til oversikt DLF Partner
(Innlegget er skrevet av TGTG)
Slutten av april handlet Coca-Cola Europacific Partners Norge (CCEPN) raskt da de hadde flere brett med Coca-Cola uten sukker som hadde utløpsdato i slutten av mai. Nødig ville de kaste mange liter med brus. Da ble løsningen deres å ta kontakt med Too Good To Go, og slik blomstret samarbeidet om å selge overskuddsbrusen i tide.
Brettene ble lagt ut i Too Good To Go-appen til reduserte priser den første helgen i mai. For å nå ut til flest mulig på kort tid, samarbeidet CCEPN og Too Good To Go om å spre tilbudet i sosiale medier. Sammen organiserte de en midlertidig «drive through-løsning» utenfor CCEPN sitt hovedkontor i Lørenskog. Resultatet?
Nøyaktig 922 brett med 18.440 Coca-Cola bokser ble raskt solgt gjennom appen, til stor glede for mange familier med 17. mai-feiring rett rundt hjørnet. Kaffe ble delt ut til alle som tok turen for å redde brus, og samarbeidet ble en herlig opplevelse for alle.
Ingenting slukker tørsten bedre, enn en felles miljøinnsats i skinnende sol.
Hva kan DLFs medlemsbedrifter gjøre?
DLFs medlemsbedrifter er velkomne til å ta kontakt med Too Good To Go for å se hva de sammen kan gjøre for å redusere matsvinn for bedriften, og sammen bidra til at Norge halverer matsvinnet sitt innen 2030.
Ta kontakt med Veronika Hoff, Key Account Manager i Too Good To Go Norge, [email protected], 913 87 939
Tidligere innlegg fra Too Good To Go
Gjør det lettere for matindustrien å selge overskuddsvarer
TGTG – Skaper stort engasjement gjennom å selge overskuddsmat