


DLF Forum: Design – utforming og beskyttelse
Arrangementsdato: 27/03/2025
I samarbeid med DLF Partnere Arntzen de Besche og Dinamo Design inviterer vi til DLF Forum hvor vi setter søkelys på hvordan strategisk design og merkevarebygging kan gi konkurransefortrinn i dagens marked. Ikke gå glipp av muligheten til å få med deg fagnytting informasjon og læring om merkevareutvikling og designutfordringer, fra Dinamo Design, Arntzen de Besche og Orkla ASA.

Fornøyde deltakere på DLF Kompetanseprogram
Denne uke ble den andre samlingen for DLF Kompetanseprogram 2025 på Handelshøyskolen BI, gjennomført. Deltakerne er halvveis i løpet og engasjementet er stort. – BIs faglige inngang og deltagernes konkrete erfaringer skaper god læring, sier John Ole Skeide i DLF.

Vi bør bruke mer honning!
Medlemsintervju: Nordmenn spiser kun en halv kilo honning per person i året, mens forbruket er 100-200 % høyere i mange land vi ofte sammenligner oss med. - Vi har dermed et stort potensial for å få flere til å bruke honning, sier Knut Tisthal, salgs- og markedssjef i Honningcentralen.

Nye tilbudsavis-konsepter dukker opp i Norge
DLF Partner Tjek: Flere og flere kjeder i Norge velger nå å distribuere to tilbudsaviser hver uke via Mattilbud og eTilbudsavis. Det betyr også at folk gjenbesøker appen for å finne de nye tilbudene til helgen, noe som bidrar til at antallet besøkende i appene har økt med 12,6 % i de første 10 ukene av 2025.

Tilgang til forbrukeren er nøkkelen
Arntzen de Besche har i årevis vært en sentral rådgiver for dagligvareleverandørene i Norge. Vi har tatt en prat med partner Stein Ove Solberg som understreker viktigheten av god markedsforståelse og troverdighet hos myndighetene for å lykkes i et krevende marked. Han peker på tre hovedutfordringer: distribusjon og markedsadgang, bransjeglidning, og konkurransen fra kjedenes egne merkevarer (EMV).

Retail24 Key – Ny DLF Partner
Vi ønsker Retail24 Key velkommen som DLF Partner. Retail24 Key er en strategisk partner for leverandører som ønsker å styrke sin tilstedeværelse i norsk dagligvare og faghandel. De kombinerer innsikt, erfaring og en resultatorientert tilnærming for å hjelpe sine kunder med å oppnå økt synlighet, salg og distribusjon.

Navigering i fremtidens arbeidsliv
DLF Partner Nigel Wright Group har nylig gjennomført en omfattende undersøkelse på tvers av de nordiske landene om HR-utfordringer på grunn av utviklende ansettelses-modeller. Resultatene foreligger nå og du som DLF medlem kan få tilgang på disse. Ett av nøkkelfunnene i underesøkelsen er: Talentanskaffelse og -bevaring: Bedrifter investerer i karriereutvikling og fleksible arbeidsordninger.

Fra farmors oppskrift til hjørnesteinsbedrift
Medlemsintervju: I snart 30 år har DLF medlem Primar AS laget gryteretter med ekte råvarer og hjemmelaget kvalitet. Daglig leder Sissel Opshaug deler historien om familiebedriftens reise, utfordringer og suksess. - Kundene sier ofte at maten vår smaker som noe de kunne laget selv. Det er den beste bekreftelsen vi kan få, sier Sissel.

EU foreslår omfattende forenklinger av bærekraftrapportering
EU-kommisjonen offentliggjorde i går 26. februar 2025, et omfattende forslag til forenklinger i regelverket for bærekraftsrapportering. For en del av DLFs medlemmer betyr dette at de planlagte rapporteringskravene under CSRD kan bli betydelig endret.

En partner på leverandørenes side
Dagligvareleverandører står overfor stadig strengere reguleringer, utfordrende forhandlinger og et marked i endring. Advokatfirmaet Kvale er DLF Partner, og har spesialisert seg på nettopp disse utfordringene. Marie Vaale-Hallberg og Kristin Hjelmaas Valla, partnerne i KVALE deler innsikt om hvordan de bistår leverandørene med alt fra kontrakter til strategiske avgjørelser.

DLF Partner – et partnerprogram for våre medlemmer
Enten du trenger rådgivning innen jus, PR og kommunikasjon, rekruttering, konsultentjenester, støtte til salg og salgsapparat, logistikk, teknologi, bærekraft, design eller markeds- og kundeinnsikt, er våre partnere klare til å bidra med sin ekspertise. Vi har i dag 23 partnerbedrifter med produkter og tjenester som kan bidra til å styrke din virksomhet.
Kontakt oss:
DLF Dagligvareleverandørenes forening,
Grensen 9,
0159 OSLO
Klikk her for kontaktinformasjon til administrasjonen
firmapost(a)dlf.no