https://www.dlf.no/wp-content/uploads/2024/12/DLF-Hostmote-2025-forside-Hold-av-datoen.jpg
1280
1920
DLF administrasjonen
https://www.dlf.no/wp-content/uploads/2025/06/Logo-m.-navn.svg
DLF administrasjonen2025-10-14 11:00:282025-10-14 15:05:02DLF Høstmøte 2025 – Sammen skaper vi verdier
https://www.dlf.no/wp-content/uploads/2024/12/DLF-Hostmote-2025-forside-Hold-av-datoen.jpg
1280
1920
DLF administrasjonen
https://www.dlf.no/wp-content/uploads/2025/06/Logo-m.-navn.svg
DLF administrasjonen2025-10-14 11:00:282025-10-14 15:05:02DLF Høstmøte 2025 – Sammen skaper vi verdier
Konkurranse og samarbeid i samspill
Før DLF Høstmøte 16. oktober samler hele bransjen, peker Thomas Weihe og Emma Bjørke fra DLF på hvordan felles metodikk, opplæring og klimadatabase gir raskere «time-to-insight», færre feil og bedre beredskap – og hvordan konkurranse og samarbeid styrker hverandre.

Tulip med ny fart i Norge
Medlemsintervju: Vi må gi forbrukerne gode grunner til å legge produktene våre i handlekurven, sier Karol Partyka, adm. direktør i Danish Crown. - Metoden er å balansere tradisjon og innovasjon – og alltid levere på smak, kvalitet og ansvar. Karol leder den norske virksomheten i Danish Crown med et klart fokus: Tulip skal være en sterk, konsistent merkevare i et regulert marked.

Sammenlign inflasjonsutviklingen i Skandinavia
DLF Partner: Få rask innsikt i inflasjonsutviklingen i Skandinavia med CatMan Solutions interaktive Power BI-rapport. Sammenlign prisendringer i Danmark, Norge og Sverige – enten som prosentvis endring fra året før, eller som indeksutvikling med januar 2020 som referansepunkt.

Ingen forbud mot ulike innkjøpspriser
I over tre år har DLF arbeidet for at det ikke skulle innføres et forbud mot ulike innkjøpsbetingelser i dagligvaremarkedet. Derfor ble vi glade for at regjeringen fredag 3. oktober bekreftet at et slikt forbud ikke skal innføres. For å styrke konkurransen i markedet, mener DLF at myndighetene heller må se på utfordringene knyttet til vertikal integrasjon og veksten i kjedekontrollerte varer (EMV) på bekostning av de uavhengige leverandørenes merkevarer.

STAND Webinar: Utveksling av data for redusert matsvinn
Arrangementsdato: 10/10/2025
Hvordan kan bedre deling av innkjøpsprognoser bidra til mindre matsvinn og mer effektiv vareflyt? I dette webinaret får du innsikt i den nye STAND-standarden for datadeling – utviklet på oppdrag fra Matsvinnutvalget. Du får høre om bakgrunnen for arbeidet, se løsningene i praksis og høre erfaringer fra både grossister, leverandører og kjeder.

Norice Seafood AS og Dellia AS- nye medlem i DLF
DLF ønsker Norice Seafood AS og Dellia AS velkommen som nye medlemmer i foreningen. Norice Seafood AS importerer og distribuerer fisk og sjømatprodukter til grossister og bedrifter innen fiskeforedlingsindustrien. Dellia AS opererer innen markedet FMCG med utvikling og distribusjon av merkevarer som Sunshine Delights®, Dippies® og A date with®.

Juridiske råd og markedsinnsikt for høstens forhandlinger
Det årlige DLF eForum: Høstens forhandlinger ble arrangert torsdag 25. september 2025. John Ole Skeide, direktør for marked og konkurranse i DLF ønsket velkommen med en tydelig ramme: Medlemsbedriftene står i krevende tider – som mer enn noen gang er preget av EMV-press og endrede konkurranseflater, vekst i lavprissegmentet, kutt i frivillig sortiment og et sterkt kostnadspress med prisfokus i alle kanaler.

Bygger lag, kultur – og vekst
Medlemsintervju: Coca-Cola produseres og selges i Norge av selskapet Coca‑Cola Europacific Partners Norge – lokalt forankret og med verdens sterkeste merkevare i ryggen, sier Per Olav Loftskjær, adm.direktør i selskapet. Han presiserer posisjonen slik: - Menneskene og kulturen, sammen med merkevarene, er vår største konkurransefordel – den skaper verdi for kundene og gode opplevelser for forbrukerne.

DLF eForum: Høstens forhandlinger 2025
Arrangementsdato: 25/09/2025
Årets DLF eForum om høstens forhandlinger blir torsdag 25.september kl. 09:00 - 12:00. Det vil som vanlig bli en blanding av juridiske innspill og aktuelle saker, med dyktige og relevante foredragsholdere. Vi oppdaterer programmet fortløpende. Hold av datoen!

Fra data til vekst – Kvitteringen avslører sannheten
Partnerintervju: Kauza er i ferd med å bli et velkjent navn i norsk dagligvare. Lars Vassbø og resten av Kauza sitt kommersielle team jobber tett med leverandører og kjeder i det norske markedet, og beskriver en hverdag der faktabaserte shopper-innsikter oversettes til konkrete tiltak – raskt. - Vi gjør shopperdata levende, slik at beslutninger kan tas presist, sier han.

Hvordan kan vi styrke planleggingen i verdikjeden – sammen?
Tirsdag 9. september inviterte vi til DLF Forum i samarbeid med DLF Partnere PwC og RELEX om hvordan S&OP og IBP kan styrke planleggingen i verdikjeden. Med innlegg fra PwC, RELEX, TINE og Ringnes fikk deltakerne både faglig innsikt og praktiske erfaringer.
Kontakt oss:
DLF Dagligvareleverandørenes forening,
Grensen 9,
0159 OSLO
Klikk her for kontaktinformasjon til administrasjonen
firmapost(a)dlf.no