


Nettsider under oppdatering
Til informasjon: Vi gjennomfører for tiden endringer i blant annet meny-oppsettet på våre nettsider (gjelder også for medlemssidene), for å forbedre navigasjon og brukervennlighet. I en overgangsperiode kan enkelte oppleve at det er vanskeligere å finne frem enn vanlig. Vi beklager eventuelle ulemper dette medfører. Hvis det er noe spesielt du ser etter og ikke finner av dokumenter og nettsaker ta kontakt med oss.

Vokser i takt med sunnhetsbølgen
Medlemsintervju: Orkla Health Norge satser offensivt på både helse, innovasjon og bærekraft. – Vi er et selskap med røtter i norsk tradisjon, men med blikket rettet mot Europa, sier Sølvi Strøm Jensløkken. - Vi har røttene i sterke merkevarer som Möller’s tran, Jordan og Sana-sol, og samtidig har vi den industrielle kapasiteten til å produsere effektivt for mange markeder, sier hun.

Headon Rekruttering – Ny DLF Partner
Vi ønsker Headon Rekruttering velkommen som DLF Partner. Headon hjelper bedrifter i dagligvare- og FMCG-bransjen med å bygge sterke team innen salg, marked og kommunikasjon – med rekruttering som treffer både faglig og kulturelt. De kombinerer solid bransjeinnsikt med målrettet rekruttering for å finne og matche de beste talentene innen teknologi, design, reklame, kommunikasjon og markedsføring.

Tillit – hos kunder og kandidater
Partnerintervju: Jacob Rønne, Nordic Director i DLF Partner Nigel Wright Group, sier deres mål alltid er å levere resultater med innsikt og som gir verdier. Han mener tillit, teknologi og dyp bransjeforståelse er nøkkelfaktorene i dagens marked for lederrekruttering. Med kontorer over hele Europa og i USA, er selskapet en ledende aktør innen executive search, blant annet for forbrukersektoren.

Oppsumering DLF Forum: Fra rapporteringskrav til bærekraft i praksis
Hva betyr EUs bærekraftreguleringer for dagligvarebransjen – i praksis? På DLF Forum i samarbeid med PwC tirsdag 3. juni fikk våre medlemmer med seg en innholdsrikt forum med påfyll og praktiske perspektiver på hvordan bærekraft kan integreres i strategi og drift, og dermed bli en del av forretningsutviklingen – ikke bare et spørsmål om etterlevelse.

Webinar: Atferds- og kampanjetrender i dagligvarehandelen i 1. kvartal 2025
Arrangementsdato: 13/06/2025
Prisøkninger, inflasjon, handelskonflikter og forbrukerboikott - det er usikre tider. Men hvordan gjenspeiles alt dette i atferds- og kampanjetrendene i dagligvarehandelen i første kvartal? DLF Partnere Kauza og Tjek inviterer DLF medlemmer til gratis webinar som gir et innblikk i atferds- og kampanjetrender i dagligvarehandelen i 1. kvartal 2025.

DLF Nyhetsbrev – hold deg oppdatert på nyheter og fagstoff for bransjen
Er du ansatt i en DLF medlemsbedrift kan du registrer deg for å motta DLF Nyhetsbrev. Relevante nyhetssaker for bransjen, faglige artikler og invitasjoner til DLFs ulike møteplasser blir formidlet via vårt nyhetsbrev.

DLF Forum: Fra rapporteringskrav til bærekraft i praksis – hvilke krav møter leverandørene?
Arrangementsdato: 03/06/2025
I samarbeid med DLF Partner PwC inviterer vi til DLF Forum som gir deg oversikt over det nye bærekraftlandskapet, og inspirasjon til hvordan du kan bruke handlingsrommet strategisk. Vi skal snakke om hvordan du som leverandør kan ta smarte valg i møte med komplekse og overlappende krav og forventninger – og hvordan samspill i verdikjeden blir stadig viktigere.

Oppsummering DLF Forum om markedsregulering og handelsskikk
Onsdag 28. mai ønsket John Ole Skeide, direktør for marked og konkurranse i DLF velkommen til DLF Forum med særlig fokus på endringer i regelverk som påvirker dagligvareleverandørene direkte. Her får du en oppsummering av det som ble presentert av Konkurransetilsynet v/ Beate Berrefjord, Arntzen de Besche v/Stein Ove Solberg, Svein Terje Tveit og Ida Henriette Toftner, Matvett v/ Anne-Grete Haugen og Orkla ASA v/ Martin Berggreen Rove.

DLF Forum: Markedsetterforskning + Matsvinnloven + Forbud om markedsføring av usunn mat
Arrangementsdato: 28/05/2025
I samarbeid med DLF Partnere Arntzen de Besche inviterer vi til DLF Forum: Markedsetterforskningsverktøyet + Matsvinnloven + Forbud om markedsføring av usunn mat. Det blir innlegg fra avdelingsdirektør i Konkurransetilsynet, Beate Berrefjord, advokat og partner i Arntzen de Besche, Stein Ove Solberg, daglig leder i Matvett, Anne-Grete Haugen, og advokat i Orkla og styreleder i Matbransjens Faglige Utvalg (MFU), Martin Berggreen Rove.

Regjeringens forslag viser et klart behov for å styrke Lov om god handelsskikk
Torsdag 22. mai la regjeringen frem et forslag til hvordan «Lov om god handelsskikk» kan styrkes. Forslaget er nå ute på høring og DLF skal gi sine innspill innen fristen 22. august. Vi oppfordrer våre medlemmer til å komme med innspill. Ta kontakt med oss for innspill og kommentarer!
Kontakt oss:
DLF Dagligvareleverandørenes forening,
Grensen 9,
0159 OSLO
Klikk her for kontaktinformasjon til administrasjonen
firmapost(a)dlf.no