NielsenIQ
Måling av salg i dagligvarehandelen
Det har aldri vært mer utfordrende å oppnå vekst i fast moving consumer goods (FMCG) bransjen. Bransjen opplever fundamentale endringer i forbrukersegmenter og forbrukeradferd, samtidig som salgskanaler og medieforbruket er i markant endring. Via NielsenIQ RMS ScanTrack™ data og dashboards følger du salgsutviklingen på tvers av kanaler, kjeder og kategorier, så du kan fange opp salgsmuligheter. Du får raskt et klart overblikk over utviklingen innenfor kategoriene som er relevante for deg. Du vet hvordan dine og konkurrentenes brands utvikler seg. Samlet sett står du med det totale overblikk over utviklingen i dagligvarehandelen og conveniencesektoren. Vi kan hjelpe deg med å segmentere dine kategorier, så du enklere kan drive category management for skape verdi for både deg og dine kunder.
Salgsoptimering
Vi kan hjelpe deg med å optimere facings i butikkhyllene, sortimentet og din prisstrategi ned på produktnivå. Vi gir deg et komplett overblikk over priselastisiteter og et presist bilde av hva effektene av prisendringer vil være i både verdi og volum via Nielsen EveryDay Analytics Price & Promotion. Løsningen er tilgjengelig online og hjelper deg med å spare tid så kan du ta faktabaserte og raskere beslutninger. For å skape vekst i butikkhyllen er du nødt til å optimere både sortiment (den riktige produktsammensetningen) og space (det optimale planogrammet). Alt for ofte optimeres disse to elementene hver for seg, noe som ikke fører til optimalt salg. Med NielsenIQ Assortment & Space Optimization (ASO) hjelper vi deg med å planlegge og implementere din sortiments- og spacestrategi med den eneste integrerte, cloudbaserte sortiments- og spaceløsningen på markedet. Du bygger opp ditt sortiment basert på de nyeste RMS ScanTrack™ data som tar høyde for hvor mye plass som er tilgjengelig på hyllen, og som utnytter det optimale salgspotensialet.