Øystein Bu gjenvalgt som styreleder i DLF
Øystein Bu, Dr. Oetker, og Stein Rømmerud, Coca-Cola ble gjenvalgt som leder og nestleder i DLFs styre. I tillegg ble Adm. direktør Hege Holter Brekke, Pierre Robert Group valgt inn som nytt styremedlem.
Dette skjedde onsdag 18. april under DLF Forum med generalforsamling i Dagligvareleverandørenes forening (DLF) og Dagligvareleverandørenes servicekontor (DLS).
DLF Forum
I DLF Forum fikk forsamlingen høre innlegg fra Vegard Kjuus, Profilhusleder i Meny som kom med budskapet «Alle må heie på Meny». Sigmund Berle Jensen, Adm.dir i Tradesolution AS fortalte om viktigheten av å ha godt materiell i databasen for å skape salgsvekst. Birgitte Hem Reuter fra Nielsen presenterte status i norsk dagligvare pr Q1 2018.
Geir Olav Opheim var gjestetaler til middagen og han fortalte om lansering av Iceland i Norge.
Tilgjengelige presentasjoner finner du lenger ned på siden.
DLF Generalforsamling
Under generalforsamlingen presenterte administrasjonen høydepunkter fra årets som har gått.
Styrets sammensetning ser slik ut:
Adm. direktør Øystein Bu, Dr. Oetker Norges AS, leder
Adm. direktør Stein Rømmerud, Coca-Cola E. P. Norge AS, nestleder
Styremedlemmer
Adm. direktør Jens Gjedrem, Conaxess Trade Norway AS
Adm.direktør Tore Haugsdal, Agra Foods AS
Adm. direktør Hege Holter Brekke, Pierre Robert Group
Adm. direktør Rune Nordli, Barilla Norge AS
Adm. direktør Bjørn Øyrås, Essity Norway AS
Adm. direktør Kristin Bendixvold, Rørosmat SA
Konsernsjef Arne Kristian Kolberg, Nortura SA
Adm. direktør Lars Midtgaard, Hansa Borg Bryggerier ASA
Konsernsjef Hanne Refsholt, TINE SA
Adm. direktør Fredrik Strømmen, Den Stolte Hane AS
DLF Forum
«Utnytt mulighetene knyttet til data, informasjon og digitalt innhold – til å selge mer varer» oppfordrer Sigmund Berle Jensen, Adm.dir i Tradesolution AS.
Ikke undervurder viktigheten av å levere bra materiell til databasen. Godt materiell skaper salgsvekst.
For mer informasjon ta kontakt med Tradesolution AS
«Hvordan skal norsk dagligvare vokse?» Birgitte Hem Reuter fra Nielsen presenterte status i norsk dagligvare pr Q1 2018.
I et marked med rekordlav vekst i de tradisjonelle dagligvarekjedene kikket hun nærmere på forskjeller i varekategorier og hvor omsetning beveger seg. Reuter avrundet med betraktninger om hva som vil skape vekst.