DLF Høstmøte er den viktigste møteplassen for lederne i dagligvarebransjen, leverandører og handel. Vi tilbyr en innholdsrik fagdag, en unik møteplass og festkveld med gode kolleger og utvalgte gjester.
Konferansen holdes hvert år den tredje torsdagen i oktober. I 2016 er DLF Høstmøte torsdag 20. oktober på Quality Hotel, Tønsberg. Påmeldingsfristen har nå gått ut, og tilbakeføring av innbetalt deltakerkontigent ved kanselleringer medfører et gebyr på 250 kroner. Har du glemt å melde deg på? Send en mail til [email protected] for å høre om det fortsatt er ledige plasser.
Konferanseavgiften på kr. 5800,- eks. mva. inkluderer fagdag og middag. Overnatting kommer i tillegg, med kr 1100,- eks. mva. per natt.
DLF Høstmøte 2016 – Program
TEMA: Merkevarer i et marked i endring
Guri Solberg Konferansier
10:00 ÅPNING
Velkommen v/ Helge Hasselgård Adm. direktør, DLF
Innovasjon for dagligvarebransjen v/ Kjetil Kjerstad Head of Engagement, Google Norge
McDonald’s: Authentic evolution v/ Lauren Cody Adm. direktør McDonald’s Norge
Online shopping – Planting the seeds for Growth v/ Michael Freedman Senior Shopper Insight Manager, IGD
E-handel med dagligvarer i Norge v/ Karl Munthe-Kaas Daglig leder, Kolonial.no
Samfunnsansvarsprisen – presentasjon av nominerte
13:00 LUNSJ
Merkevareindustriens muligheter og utfordringer v/ Torkild Nordberg XO Executive Advisors
Merkevareprisen – presentasjon av nominerte
Serveringsmarkedet mot 2025 v/ Ole Petter Nyhaug Partner / Kreativ leder, Opinion AS
Panelsamtale: Konkurranse og leverandørsamarbeid
– Øystein Bu, Dr Oetker / styreleder DLF
– Runar Hollevik, NorgesGruppen
– Arne Kristian Kolberg, Nortura
– Geir Inge Stokke, Coop Norge
– Ole Robert Reitan, Rema 1000
– Stein Rømmerud, Coca-Cola
Innovasjonsprisen – presentasjon av nominerte
The Social Brand v/ Huib van Bockel Tidligere markedssjef i Redbull
17:00 Fagdag avsluttes
19:00 Aperitiff og festmiddag
DLF Høstmøte 2016: Merkevarer i et marked i endring
20. oktober 2016 møtes lederne i dagligvarebransjen, leverandører og handel til årets viktigste bransjetreff på Quality Hotel i Tønsberg. «Merkevarer i et marked i endring» er temaet for årets høstmøte.
DLF tilbyr en innholdsrik fagdag, en unik møteplass og festkveld med gode kolleger og utvalgte gjester.
Guri Solberg er konferansier og skal lede oss gjennom et variert og innholdsrikt program. Konsernsjef Runar Hollevik i Norgesgruppen, administrerende direktør Ole Robert Reitan i REMA 1000, konsernsjef Geir Inge Stokke i Coop, administrerende direktør i Dr. Oetker Norge og styreleder i DLF, Øystein Bu, administrerende direktør i Coca-Cola Norge og nestleder i DLFs styre, Stein Rømmerud, og konsernsjef Arne Kristian Kolberg i Nortura SA, møtes til panelsamtale om Konkurranse og leverandørsamarbeid.
For å diskutere morgendagens marked, kommer Lauren Cody fra McDonalds og Kjetil Kjerstad fra Google.
Torkild Norberg, Ole Petter Nyhaug, Michael Freedman og Karl Munthe-Kaas holder innlegg om merkevarenes nye utfordringer og muligheter innenfor dagligvarekanalen, serveringsmarkedet og e-handel.
Huib van Bockel er tidligere markedssjef for Red Bull og har skrevet boka «The Social Brand», som handler om hvordan du synliggjør merkevaren din i sosiale medier. I en digital hverdag oversvømmes forbrukerne av informasjon. For at akkurat din merkevare skal bli lagt merke til, må den skille seg ut i mengden. Van Bockel skal snakke om hvordan man får til nettopp det.
Det blir dessuten storslått prisutdeling av DLF Merkevarepris, DLF Samfunnsansvarspris og DLF Innovasjonspris. Vi ønsker å hedre våre medlemmer og løfte fram de positive bidragene våre merkevarebedrifter står for. Innovasjonsprisen tildeles en kandidat som har maktet å skape begeistring og verdi for forbruker, leverandør og handel. Vinneren av merkevareprisen skal hedres for det gode arbeidet som er gjort i å bygge en sterk og solid merkevare. Samfunnsansvarsprisen går til den kandidaten som på best mulig måte bruker sin posisjon til å ta et betydelig samfunnsansvar og som inspirerer resten av bransjen. Prisene overrekkes under middagen.
DLF Høstmøte er kun åpent for ansatte i DLFs medlemsbedrifter, samt inviterte gjester.
Om foredragsholderne
Runar Hollevik er ny konsernsjef i Norgesgruppen. Han har jobbet i Norgesgruppen siden årtusenskiftet, og ledet Asko Norge fra 2008.
Ole Robert Reitan er administrerende direktør for REMA 1000 AS, og har ansvaret for REMA 1000 i Norge og Danmark, samt REMA industrier. Han er styremedlem i Reitangruppen AS.
Geir Inge Stokke er konsernsjef i Coop. Han tiltrådte stillingen i 2015, og har gjennom 25 år hatt ulike lederstillinger i Coop.
Øystein Bu er administrerende direktør i Dr. Oetker Norge og styreleder i DLF. Han har vært i bransjen i en årrekke, og har tidligere hatt stillinger i blant annet KiMs og Lilleborg.
Stein Rømmerud er administrende direktør i Coca-Cola European Partners Norge og nestleder i DLFs styre. Han har over 12 års erfaring fra Coca-Cola systemet, med lederroller innenfor samfunnskontakt og kommunikasjon, næringspolitikk og kommersiell strategi.
Arne Kristian Kolberg er konsernsjef i Nortura SA. Han ble ansatt i Prior i 1996, og har hatt flere sentrale stillinger i konsernet, før han ble konsernsjef i 2012.
Lauren Cody er administrerende direktør i McDonald’s Norge. Hun har 17 års internasjonal ledererfaring fra matserveringsbransjen, og har bred strategi- og merkevarebyggingskompetanse.
Kjetil Kjerstad er spesialist på merkevarebygging i Google Norge. Han har over 15 års erfaring med digital markedsføring, og har tidligere jobbet for blant andre Microsoft og Djuice.
Michael Freedman er Senior Shopper Insight Manager for den britiske organisasjonen IGD, som blant annet utarbeider rapporter rettet mot matvareleverandører. Freedman har over 20 års erfaring med kvalitativ og kvantitativ analyse av forbrukeratferd. Han gir IGD innsikt basert på undersøkelser av en rekke aspekter innenfor mat- og dagligvarebransjen, inkludert e-handel.
Torkild Nordberg er rådgiver i XO Advisors, som fokuserer på vekstrådgivning til bedrifter. Han har tidligere vært sjef i Orkla Brands og Orkla Brands Nordic.
Ole Petter Nyhaug er partner og kreativ leder i Opinion AS. Han har over 15 års erfaring med forbrukertrendundersøkelser, innovasjon, foredragsholding og konsulentvirksomhet. Han har jobbet for kunder som Coca-Cola, Telenor og Kraft Foods.
Huib van Bockel er spesialist på markedsføring og digitale medier. Han er tidligere markedssjef for Red Bull i Storbritannia og Europa og forfatter av boka The Social Brand, som handler om hvordan du synliggjør merkevaren din i en sosial æra.
Slik finner du fram
Veibeskrivelse fra Google Maps
Quality Hotel Tønsberg
Ollebukta 3,
3126 Tønsberg , Norge