Merkevarenes betydning bæres fram av personer, selskaper og andre instanser. Vi ønsker å hedre de som over tid har bidratt til merkevarenes betydning og med det vekst for bransjen.
Kriterier
Vinner av prisen «Årets hederspris» må over tid ha utmerke seg ved (en eller flere områder):
- Faglighet/innsikt. Bidratt til å bygge faget ut over egen organisasjon
- Synliggjøring. Bidratt til å synliggjøre merkevarenes betydning
- Vekst. Bidratt til vekst for bransjen (utover sin egen organisasjon)
- Rammebetingelser. Bidratt til å bedre rammebetingelsene for merkevarer
- Hvem. Prisen kan deles ut til personer (uavhengig av arbeidssted), medlemsbedrifter og andre instanser (f.eks. et utdanningssted, organisasjon ++).
Tidsperiode
Årets hederspris tildeles kun personer/organisasjoner/selskaper som i minst 10 år har fremmet merkevarenes betydning.