DLF arbeider for å oppnå effektive rammebetingelser for medlemsbedriftene i sunt samarbeid med handel og myndigheter. DLFs administrasjon fanger opp endringer bransjen og samfunnet. Vi er katalysator for kompetanseutvikling og jobber for å øke leverandørbedriftenes muligheter for produktivitet og fremtidig verdiskapning.
DLF samarbeider med mange interessenter for å sikre gjennomslag for sine saker. Samarbeidspartnere varierer fra sak til sak.
Mangfold av merkevarer
Våre leverandørers merkevarer skaper betydelige verdier for samfunnet samtidig som forbrukerne sikres tilgang til et mangfold av gode produkter.
Rettferdig konkurranse
DLF skal ivareta og styrke merkevarenes rammebetingelser i dagligvare- og serveringsmarkedet.
Samfunnsansvar
Vårt arbeid med samfunnsansvar skal bidra til å styrke medlemmenes og bransjens arbeid for gode etiske standarder, bærekraftig emballasjebruk og å redusere matsvinn.
Effektive verdikjeder
Norsk dagligvarebransje er logistikksensitiv. Dette setter krav til samarbeid som kommer i stand gjennom effektive prosesser og verdikjeder.
DLF Kompetanseprogram
Konkurransen innenfor dagligvaremarkedet er stadig mer krevende. Behovet for å spisse kompetansen og styrke merkevarens posisjon øker. DLF har i samarbeid med BI utviklet et skreddersydd kompetanseprogram for våre leverandørmedlemmer.
DLF Utmerkelser
For å vise frem bredden av positive bidrag våre merkevarebedrifter står for, har DLF utviklet tre utmerkelser
DLF Mener
DLF Policies
DLF har utarbeidet en rekke policies som viser hva foreningen mener om god forretningsskikk, effektiv konkurranse, distribusjon og markedsføring.