Tilbudsdata – fremtidens forbrukere søker produkter digitalt
Tilbake til Tilbudsdata Tilbake til oversikt DLF Partner
(Innlegget er skrevet av Tilbudsdata)
Fremtidens forbrukere søker produkter digitalt – og det kan leverandører bruke aktivt
Tendensen med økt tilgang og eksponering digitalt passer perfekt inn i tidens klimadebatt, fordi man velger papirutgaver av kundeaviser fra og søker mot nettet.
En av følgevirkningene av den tendensen er, at både forbrukere og leverandører løpende blir klokere på å bruke digitale muligheter best mulig. Forbrukere blir mer spesifikke og selektive på behovene deres og utvikler i disse årene deres egne strategier for å finne de beste tilbudene online.
Det skal leverandøren lære å bruke til å sikre deres posisjon på markedet. Det ser ut til å være viktigere enn noensinne å kunne omsette forbrukernes ønsker til strategiske tiltak, som ikke kun sikrer en høy relevans på markedet, men også hjelper forbrukere i søken deres online. Her er dataverktøyene altavgjørende.
Database over tilbud hos kjedene
Tilbudsdata er innehaveren av en omfattende database over tilbud i kjedenes kundeaviser, hvorfra man kan trekke data av høy kvalitet ut til egne analyser. Databasen inneholder dessuten et digitalt arkiv over tidligere kundeaviser, hvor man kan se layouts og bla i kundeavisene.
Det betyr med andre ord, at forbrukernes ønsker, behov og nettferdsel omsettes til strategisk optimering av markedsførings-, innkjøps- og salgsprosesser ved hjelp av et web-basert analyseverktøy, 1st-Analytics, som kan vise data i overskuelige diagrammer, grafer og pivottabeller, slik at man lett kan overskue sine analyser.
1st-Retails dyktige og engasjerte databehandlere sikrer en høy datakvalitet ved manuelt å registrere alle tilbud, inklusiv alle tilhørende tilbud- og produktopplysninger, fra de forskjellige kjedenes kundeaviser i databasen. Det er denne høye datakvaliteten, kombinert med alle Tilbudsdatas innebygde analysefunksjoner, avisarkiv, annonsebildene med mer, som gjør Tilbudsdata til et viktig strategisk verktøy for 1st-Retails kunder, som derved får den nødvendige strategiske innsikt til å kunne optimere deres forretning og ikke minst posisjon på fremtidens marked.

Foto: Tilbudsdata.no
Bak produktet står Tilbudsdata, som fasiliterer 1st-Retail A/S Business Insights til B2B-kunder i detailsegmentet i DK, NO, SE & FI. Hvis virksomheten din er interessert i å høre mer om produktet eller se konkrete eksempler på hvordan analyseverktøyet kan brukes, kan vi kontaktes via: [email protected]
Mer informasjon om Tilbudsdata