RetailBlue – Prestasjoner må måles

 

Tilbake til RetailBlue   Tilbake til oversikt DLF Partner


(Innlegget er skrevet av RetailBlue)

Prestasjoner må måles

Det gjelder å prestere, det er vi vant med fra de fleste arenaer. For å vite hva som er en god eller en dårlig prestasjon må vi ha relevante målekriterier, og vi bør ha noe å sammenligne med.

Vi kan si det enkelt, og si at gode salgstall er det som er en god prestasjon. Men for å bli bedre, hevde oss i konkurransen og ha fortsatt vekst, må vi også skaffe oss innsikt i hvilke innsatsfaktorer som kan bedres.

  • Har vi den distribusjonen som er avtalt med kjeden?
  • Er produktet i frivillig sortiment, hvilken distribusjon har vi oppnådd?
  • Er labels på plass?
  • Hvordan er varetrykket?
  • Er kampanjen på plass med alle avtalte elementer, som riktig plassering, bruk av materiell, prismerking og andre innsatsfaktorer?

Alt dette og annet som enkelt kan registreres i butikk, gjør RetailBlue. Analyse av tallene gir en rapport med udiskutabel innsikt. Gjennom denne innsikten kan vi i samarbeid med kjede og butikk bli bedre sammen som igjen fører til videre vekst.

Hva er virkeligheten i butikk nå som leverandørene selv ikke har noen løpende oppfølging av hylle og kampanjer? Med industriens langt færre besøk i butikk, så aktualiseres behovet for å ha innsikt i hva som skjer der varen møter forbruker.

Eller hva med den siste lanseringen? Om salgstallene etter noen måneder tilsier usikkerhet om fortsatt eksistens i sortimentet, kan det være for sent å synse om årsaker. Å sikre at distribusjonen er på plass som avtalt er et helt vesentlig element for å lykkes.

RetailBlue kan gjøre denne type tjenester ikke bare i dagligvare, men også i alle andre relevante kanaler og i samtlige nordiske land.

RetailBlue – Vi ser det som det er.

 

Les mer om oss og våre tjenester her

Last ned en kortfattet oppsummering av RetailBlue sine tjenester.

Følg oss på LinkedIn

 

Foto: RetailBlue