DLF kompetanseprogram på BI – Vi starter opp det 9. kullet i januar 2021

DLF kompetanseprogram på BI – Vi start opp det 9. kullet i januar 2021

Årets siste samling av DLF Kompetanseprogram på BI er gjennomført og vi gratulerer alle deltakere med innsatsen som er lagt ned i studiene.

Den siste samlingen ble gjennomført via ZOOM siden BI har vært stengt for fysisk undervisning. Kompetanseprogrammet er skreddersydd for DLFs medlemsbedrifter og til nå har over 170 ansatte fra over 50 medlemsbedrifter gjennomført kompetanseprogrammet. Vi har opp gjennom årene fått særs gode tilbakemeldinger fra våre deltakere.

På grunn av koronasituasjonen er det  foreløpig uklart når fysisk undervisning på BI vil starte opp, og i samråd med BI har DLF derfor valgt å utsette oppstart av neste program til vårsemesteret 2021. Den første samlingen er dermed planlagt gjennomført i januar 2021.

Neste program vil inneholde en blanding av fysiske samlinger og webbasert undervisning. Det er ønskelig at den første samlingen i programmet blir gjennomført som en fysisk samling på BI i Nydalen, mens resten av programmet vil bli gjennomgått for å se hvordan man kan få en riktig miks som sikrer læring og utbytte av programmet for deltagerne. Det er allerede planlagt en justering av det faglige innholdet i programmet – blant annet vil vi ha et større fokus på nettbasert handel og utvikling av kategorier – men det vil nå gjøres en ytterligere gjennomgang. Mer informasjon om programmet for 2021 vil foreligge i september.

DLF Kompetanseprogram:

  • er utviklet spesielt for våre medlemsbedrifter – for at de skal styrke sine ansattes salgs- og kategoriarbeid, og bygge viktig nettverk i bransjen.
  • er spisset mot kategoriinnsikt, kategoriutvikling og styrking av salgs- og kategoriarbeidet.
  • gir 15 studiepoeng

Vi oppfordrer våre medlemmer til å benytte seg av den unike muligheten til å bygge ekstra kompetanse på BI, skreddersydd for bransjen.

Er dette noe som kan være interessant for deg eller en kolleger, eller du har spørsmål,  ta kontakt med oss. Så snart vi har mer informasjon om innhold og programstart vil dette formidles via nyhetsbrev og våre nettsider.

Hvem kan delta?

I tillegg til KAM og medarbeidere innen salg og kategoriledelse, er programmet også relevant for de som ikke har direkte salgs- eller kategoriutviklingsansvar, herunder medarbeidere innen kommunikasjon, logistikk, marked og produktledelse. Deltakere spenner fra medarbeidere som ønske å utvikle seg innenfor flere fagfelt i bransjen, til de med høyere utdanning som er ute etter faglig påfyll i et miljø med bransjekolleger.  Programmet er eksklusivt for DLFs medlemsbedrifter, og det kan delta flere fra samme bedrift.

Opptakskrav BI spesialkurs

Programmet har fått særdeles gode tilbakemeldinger fra over 180 bransjekolleger. Forelesere er hovedsakelig fra BI supplert med relevante bidragsytere fra bransjen. Over 50 DLF medlemsbedrifter har sendt ansatte på kompetanseprogrammet.

For mer informasjon

Klikk her for mer informasjon og hør tidligere deltakeres erfaringer.  

Pris for kurset og link til påmelding kommer senere. Samme gjelder oppdatert brosjyre.
For ytterligere spørsmål ta kontakt med John Ole Skeide. Gi oss gjerne beskjed dersom dere er interessert i å melde på ansatte.

Medlemsbedrifter som har benyttet seg av tilbudet

Arla Foos AS, Arve Nordquist AS, Barilla Norge AS, Baxt AS, Bladcentralen ANS, Bonavantura Sales AS, Brynild Gruppen AS, Cloetta Norge AS, Coca-Cola European Partners Norge, Colgate Palmolive AS, Den Stolte Hane AS, Diplom-is, Dr. Oetker, Findus Norge AS, Fjordland AS, Friele Foods, Galleberg AS, Grilstad AS, Haribo Lakris AS, Hansa Borg Bryggerier AS, Hennig-Olsen AS, Hoff AS, Honningsentralen SA, Kavli Norge AS, Leiv Vidar AS, Lantmännen Cerealia AS, Lantmännen Unibake Norway AS, Maarud AS, Mills DA, Modelez Norge AS, Nortura SA, Norgesmøllene AS, Orkla Foods Norge AS, OsteCompagniet AS, Phillip Morris Norway AS, Pierre Robert Group AS, Prima Jæren, Red Bull Norway AS, Ringnes AS, Santa Maria Norge AS, Essity Norway AS, Swedish Match Norge AS, Tind Spekevare AS, Tine SA, Tulip Norge AS, Unilever Norge AS og Aass Bryggeri AS