DLF kompetanseprogram på BI 2022/23

 

Hvordan øke bransjens verdiskapning og styrke kategoriarbeidet?

Med økende behov for å styrke merkevarens posisjon og øke kompetansen i et stadig mer krevende marked, har DLF i samarbeid med BI utviklet et skreddersydd kompetanseprogram for vår bransje.

Vi starter opp det 9. kullet av DLF Kompetanseprogram i september!

DLF Kompetanseprogram:

  • er utviklet spesielt for våre medlemsbedrifter i samarbeid med BI – for at de skal styrke sine ansattes salgs- og kategoriarbeid, og bygge viktig nettverk i bransjen
  • er spisset mot kategoriinnsikt, kategoriutvikling og styrking av salgs- og kategoriarbeidet
  • gir 15 studiepoeng
  • studiene gjennomføres over tre samlinger høsten 2022 og tre samlinger våren 2023
  • Merkevareledelse og forbrukeratferd (høst)
  • Økonomistyring/Lønnsomhet/ Forretningsanalyse (vår)

Vi oppfordrer våre medlemmer til å benytte seg av den unike muligheten til å bygge ekstra kompetanse på BI, skreddersydd for bransjen.

Er dette noe for deg eller en kollega?

Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål.


Hvem kan delta?

I tillegg til KAM og medarbeidere innen salg og kategoriledelse, er programmet også relevant for de som ikke har direkte salgs- eller kategoriutviklingsansvar, herunder medarbeidere innen kommunikasjon, logistikk, marked og produktledelse. Deltakere spenner fra medarbeidere som ønske å utvikle seg innenfor flere fagfelt i bransjen, til de med høyere utdanning som er ute etter faglig påfyll i et miljø med bransjekolleger.  Programmet er eksklusivt for DLFs medlemsbedrifter, og det kan delta flere fra samme bedrift.

Opptakskrav BI spesialkurs

Programmet har fått særdeles gode tilbakemeldinger fra over 190 bransjekolleger gjennom 8 kull som har gjennomført programmet. Forelesere er hovedsakelig fra BI supplert med relevante bidragsytere fra bransjen. Over 50 DLF medlemsbedrifter har sendt ansatte på kompetanseprogrammet.


Kostnader

Pris: Kr. 43.000. I tillegg påløper kostnader til undervisningsmateriell og  evt. kostnader ifm. reise og overnatting.

For ytterligere spørsmål ta kontakt med John Ole Skeide. Gi oss gjerne beskjed dersom dere er interessert i å melde på ansatte.


Frist for påmelding

1. juni 2022


Medlemsbedrifter som har benyttet seg av tilbudet

Arla Foos AS, Arve Nordquist AS, Barilla Norge AS, Baxt AS, Bladcentralen ANS, Bonavantura Sales AS, Brynild AS, Cloetta Norge AS, Coca-Cola European Partners Norge, Colgate Palmolive AS, Den Stolte Hane AS, Diplom-is, Dr. Oetker, Essity Norway AS, Findus Norge AS, Fjordland AS, Friele Foods, Galleberg AS, Grilstad AS, Haribo Lakris AS, Hansa Borg Bryggerier AS, Haugen-Gruppen AS, Hennig-Olsen AS, Hoff AS, Honningsentralen SA, Kavli Norge AS, King Oscar, Leiv Vidar AS, Lantmännen Cerealia AS, Maarud AS, Mills DA, Modelez Norge AS, Nortura SA, Norgesmøllene AS, Nøgne-Ø Det kompromissløse Bryggeriet AS, Orkla Foods Norge AS, OsteCompagniet AS, Phillip Morris Norway AS, Pierre Robert Group AS, Prima Jæren, Red Bull Norway AS, Ringnes AS, Santa Maria Norge AS, Swedish Match Norge AS, Tind Spekevare AS, Tine SA, Tulip Norge AS, Unilever Norge AS og Aass Bryggeri AS.