Sov godt med Grønt Punkt Norge

 

I høst har Grønt Punkt Norge en større kampanje gående med formål å formidle kunnskap om organisasjonen som i over 20 år har jobbet med ett stort mål:

Å finansiere gjenvinning av den enorme mengden emballasje deres medlemmer sender ut på markedet i størst mulig grad.

Grønt Punkt har fått med seg 12 næringslivstopper til kampanjen “Sov godt med grønn samvittighet”. Blant disse finner vi DLF medlemsbedriftene Tine, Den Stolte Hane, Orkla, Barilla Norge, Nortura, Dr. Oetker og Mills. Og ikke minst dukkert det opp noen DLF styremedlemmer i kampanjevideoene.

Se filmene som er laget i forbindelse med kampanjen.

Ny forskrift

En ny forskrift fra Klima- og miljødepartementet som trådde i kraft 1. september sier at produsenter og importører må jobbe aktivt for å forbedre emballasjeløsningene de bruker. Bedrifter forplikter seg til å være tilknytte et godkjent returselskap.

Det er i dag 6500 norske bedrifter som er medlem i Grønt Punkt Norge og det er plass til flere.

Vil du høre mer om medlemskap eller hva Grønt Punkt Norge kan gjøre for din bedrift?

Kontaktinformasjon

Grønt Punkt Norge

[email protected]

Tel: 22 12 15 00.

 

Aktuelle DLF saker:

Dommedag for dårlig emballasje

Ny emballasjeforskrift trer i kraft 1 september

Grønt Punkt Norge vil høre din mening