Marked.no satser på merkevarer

Marked.no satser på merkevarer
Den nye dagligvareaktøren skal satse på merkevarer. Adm dir Ole Petter Wie benyttet DLF Forum til å utdype hvilke planer de har for den nye nettsatsingen.

– Det er enklere og raskere å handle på nett. Nettbutikken vil bli personalisert for hver enkelt. For eksempel vil varer du har kjøpt før bli prioritert høyt på din nettside. Det samme vil skje med oppskrifter du har søkt på, og med disse vil det følge ernæringsveiledning. I tillegg vil man få flere valg ved levering eller avhenting av varene, var noen av fordelene med netthandel som Wie trakk fram. Dagligvaregrunderen understreker at de skal ha egen distribusjon: – Levering til differensierte priser er et stikkord. Hvis du velger en kostnadseffektiv og mer miljøvennlig løsning ved å velge levering når mange andre i ditt område får det, blir de rimeligere for deg.
Ole Petter Wie er tydelig på at de skal satse på merkevarer. – Norske forbrukere er opptatt av etablerte merkevarer, og da er det naturlig for oss å satse på dem, sa Wie.

Han avsluttet med å fortelle at de har hentet inspirasjon og beste praksis fra aktører i Norge, Norden, Storbritannia og USA og at de har satt seg fore å lansere nettbutikken første halvår 2016.